روزانه بیش از 500 کیلوگرم زباله عفونی تولید و امحا می‌شود

سه شنبه 23 آذر 1395 ساعت 12:12
روزانه بیش از 500 کیلوگرم زباله عفونی تولید و امحا می‌شود
رئیس بیمارستان علی‌بن ابیطالب رفسنجان از تولید و امحای روزانه بیش از 250 کیلوگرم زباله عفونی در این بیمارستان و 300 کیلوگرم در مراکز بهداشتی سطح شهر رفسنجان خبر داد.

به گزارش پسماند ایران، علی مظفری پیش از ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: وضعیت ایمنی و دفع بهداشتی زباله‌های عفونی طی چند سال گذشته نابسامان بود، اما از سال گذشته در بیمارستان‌های دولتی رفسنجان زباله‌های عفونی از غیرعفونی جدا و به ترتیب در پاکت زباله‌های به رنگ زرد و مشکی رنگ انداخته می‌شوند.
مظفری بیان داشت: این زباله‌های عفونی به وسیله دستگاه اتوکلاو امحا و به صورت 100 درصد به زباله‌های غیرعفونی تبدیل می‌شوند از بیمارستان علی‌بن ابیطالب (ع) رفسنجان روزانه 250 کیلوگرم زباله عفونی و از بیمارستان مرادی، مراکز دندانپزشکی، زایشگاه نیک نفس و دیگر مراکز هم روزانه 300 کیلوگرم تولید و جمع‌آوری و به این بیمارستان برای امحا انتقال می‌یابند.
وی با اشاره به اینکه پس از امحا شدن زباله‌ها در بیرون از شهر در عمق چهار متری به صورت بهداشتی دفن می‌شوند، تاکید کرد: نظارت بر زباله‌های عفونی در کل شهرستان به صورت جدی انجام می‌شود تا مشکلی برای محیط زیست و شهروندان به وجود نیاید.