شهرداري تهران کمپوست خانگي را خريداري مي کند

یکشنبه 19 بهمن 1393 ساعت 17:42

  مختاري با اشاره به خلاقيت بانوان تهراني: شهرداري تهران کمپوست خانگي را خريداري مي کند

مدير عامل سازمان پارک ها و فضاي سبز شهرداري تهران با اشاره به نمايش دستاوردها و خلاقيت هاي بانوان تهراني در سومين جشنواره تسنيم گفت: در اين نمايشگاه، فرهنگ بازيافت و توليد کود کمپوست از زباله خانگي به نمايش گذاشته شده که در صورت فراگير شدن آن، شهرداري حاضر به خريداري کود توليدي شهروندان است.
علي محمد مختاري در حاشيه بازديد از اين جشنواره گفت: اين سومين سالي است که جشنواره تسنيم به همت اداره کل امور بانوان شهرداري تهران با به نمايش گذاشتن ابتکارات و خلاقيت بانوان محلات شهر تهران برگزار شده که اقدام قابل تحسيني است.
وي استقبال مردم از جشنواره تسنيم را رضايت بخش ارزيابي کرد گفت: امسال براي اولين بار در حاشيه جشنواره تسنيم، نمايشگاهي در زمينه پوشاک بانوان برگزار شده که کار ارزشمندي براي الگوسازي در زمينه پوشش اسلامي- ايراني است.
مختاري ابراز اميدواري کرد: انشاءالله از رهگذر اين نمايشگاه ها، مردم با فرهنگ اسلامي- ايراني در پوشش بيشتر آشنا شوند و به اين ترتيب، سبک زندگي ايراني- اسلامي مورد تاکيد مقام معظم رهبري و همچنين مقوله عفاف و حجاب هر چه بيشتر در جامعه ترويج يابد.
مديرعامل سازمان پارک ها در ادامه با اشاره به بخش ابتکارات جامعه محور جشنواره تسنيم به بازديد خود از مخزن کمپوست ساز پرداخت و گفت: بازيافت و توليد کمپوست که نمونه آن در جشنواره تسنيم به نمايش گذاشته شده، کار بسيار خوبي است که اگر در همه محلات فراگير شود، منجر به پاکي بيشتر محيط زيست مي شود.
وي خاطرنشان کرد: البته سازمان مديريت پسماند چند سالي است که توليد کمپوست و بازيافت زباله را شروع کرده و يکي از پروژه هاي مهمي است که در دستور کار شهرداري تهران قرار دارد، اما معتقدم در همه 374 محله و 123 ناحيه شهر و همه خانه ها بايد اين کار انجام شود؛ چنان که در همه جاي دنيا توليد کود از زباله خانگي رايج است.
مختاري در پايان اعلام کرد: در صورت فراگير شدن اين اقدام، شهرداري تهران آمادگي کامل دارد که کود کمپوست توليدي خانه ها و مردم را خريداري کند.

منبع : خبرگزاري آريا