سایت ساماندهی پسماند صنعتی قزوین راه‌اندازی شد

یکشنبه 19 بهمن 1393 ساعت 17:42
سایت ساماندهی پسماند صنعتی قزوین راه‌اندازی شد

 

 

سایت ساماندهی پسماند صنعتی قزوین راه‌اندازی شد

پسماند ایران : معاون امور عمرانی استاندار قزوین با بیان اینکه ۸۵ درصد زباله‌های شهرک صنعتی کاسپین قزوین تنها توسط ۴ واحد تولید می‌شود، گفت: سایت ساماندهی پسماند صنعتی قزوین راه‌اندازی شده و این واحدها نیز ساماندهی شده‌اند.


منوچهر حبیبی اظهار داشت: ساماندهی زباله‌های صنعتی استان قزوین از جمله کارهای اولویت دار استانداری قزوین است که در این زمینه اقدامات خوبی انجام شده است و در این راستا زمینی به مساحت 10 هکتار جانمایی شده و در اختیار شهرداری قزوین قرار گرفته است و راه اندازی شده است.
وی با اشاره به اینکه 85 درصد زباله‌های شهرک صنعتی کاسپین قزوین تنها توسط 4 واحد تولید می‌شود تصریح کرد: با کنترل این 4 واحد صنعتی بیشتر کار ساماندهی انجام می شود، این در حالی است که بر اساس آخرین آمار تعداد 20 واحد صنعتی شناسایی شده‌اند که در این زمینه همکاری لازم را با دستگاه‌های متولی امر ندارند.
معاون عمرانی استاندار قزوین با اشاره به اینکه این پروژه توسط پیمانکار و با نظارت شهرداری قزوین اجرا می شود عنوان کرد: در این زمینه 80 واحد صنعتی اعلام آمادگی کرده‌اند که پسماندهای خود را به این سایت انتقال دهند.
حبیبی با بیان اینکه این سایت ماهانه بیش از 130 میلیون تومان هزینه دارد خاطرنشان کرد: هزینه نگهداری از این سایت میان 7 شهرداری قزوین تقسیم شده که از محل اعتبارات خود تأمین کنند، این در حالی است که دو شرکت خارجی پیشنهاد مشارکت 40 درصدی در این پروژه را اعلام کرده‌اند.
معاون عمرانی استاندار قزوین خاطرنشان کرد: استقرار صنایع استان قزوین تنها با توجه به سند آمایش استان قزوین امکان پذیر است، چرا که در این سند تمامی مسائل مربوط به محیط زیست و ارتباط صنایع با یکدیگر دیده شده است و بر اساس آن صنایعی که با هم مرتبط هستند در کنار هم استقرار می‌یابند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع : خبرگزاری تسنیم