طرح دفن بهداشتي زباله‌ در تمامي شهرهاي اردبيل اجرايي شود

سه شنبه 09 تیر 1394 ساعت 04:35
 طرح دفن بهداشتي زباله‌ در تمامي شهرهاي اردبيل اجرايي شود
برای جلوگیری از وارد آمدن خسارت بر محیط زیست باید طرح دفن بهداشتی زباله‌ در تمامی شهرها و روستاهای استان اردبیل اجرایی و عملیاتی شود.

به گزارش پسماند ایران، سیدرضا موسوی در جلسه مدیریت پسماند شهرستان نیر اظهار داشت:‌ در حال حاضر تولید زباله در سطح استان اردبیل وضعیت نامطلوبی دارد به طوری که سرانه تولید پسماند خانگی در سطح استان 850 گرم بالاتر از میانگین کشوری و استانداردهای جهانی است.
وی با تاکید بر اجرای طرح دفن بهداشتی زباله‌ در تمامی نقاط استان اردبیل بیان کرد:‌ اجرای این طرح تا پایان سال 92 در تمامی شهرها و روستاهای استان الزامی بود اما متاسفانه هم اکنون در بسیاری از این مناطق طرح دفن بهداشتی زباله‌ها اجرایی و عملیاتی نمی‌شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل تصریح کرد:‌ در حالی که امروزه در بسیاری از کشورها و مناطق پیشرفته جهان از زباله به عنوان منبعی برای تولید ثروت و اشتغال یاد می‌شود اما در استان اردبیل به دلیل نبود امکانات و تجهیزات لازم و نیز نبود برنامه‌ریزی‌های مناسب در این حوزه زباله به تهدیدی برای سلامتی جامعه و افراد تبدیل شده است.
موسوی با بیان اینکه فرهنگسازی برای کاهش سرانه تولید زباله از جمله اهداف اداره کل محیط زیست استان اردبیل است، افزود:‌ در این زمینه تلاش می کنیم تا با فرهنگسازی در زمینه‌های تفکیک زباله از مبدا، اجرای طرح پسماند زباله در تمامی شهرها و روستاهای استان و دفن بهداشتی زباله و نظارت بر اجرای پسماند، تولیدزباله را در سطح استان اردبیل کاهش دهیم.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از برگزاری کلاس های آموزشی در زمینه نحوه مدیریت پسماند در سطح استان خبر داد و گفت:‌ آموزش خانواده‌ها برای مدیریت پسماند، برگزاری کارگاه‌های هم‌اندیشی و آموزشی و جلسات توانمندسازی در این حوزه، حفظ منابع طبیعی، سالم‌سازی محیط زندگی، اصلاح تفکر برای کاهش تولید زباله و بالا بردن دانش و اطلاعات مردم در این زمینه از کارهای ضروری بوده که باید اجرایی و عملیاتی شود.

منبع : خبرگزاری صدا و سیما