روزانه 128 تن زباله خانگی در شهرکرد جمع‌آوری می‌شود

چهارشنبه 10 تیر 1394 ساعت 00:47
روزانه 128 تن زباله خانگی در شهرکرد جمع‌آوری می‌شود
روزانه 128 تن زباله خانگی و حدود 5 تن زباله بیمارستانی در شهرکرد جمع‌آوری، دفن و امحا می‌شود.


به گزارش پسماند ایران به نقل از روابط عمومی شهرداری شهرکرد، نورالله غلامیان اظهار کرد: روزانه هشت میلیون مترمربع از معابر اصلی و فرعی این شهر نظافت و نگهداری می‌شود.
به گفته وی، در سال جاری بیش از 50 میلیارد ریال اعتبار صرف جمع‌آوری پسماند و نظافت شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری شده است.
شهردار شهرکرد خاطرنشان کرد: روزانه 128 تن زباله خانگی و حدود پنج تن زباله بیمارستانی خنثی شده و در شهرکرد جمع‌آوری، دفن و امحا می‌شود.
غلامیان با بیان اینکه سرانه تولید زباله برای هر نفر در شهرکرد 725 گرم است، تصریح کرد: 265 نیروی خدماتی و نظافتی شهرداری با 24 دستگاه خودرو، زباله‌های شهر را جمع‌آوری می‌کنند.
شهردار شهرکرد افزود: معابر اصلی شهر به صورت روزانه و معابر فرعی هر هفته نظافت و پاکسازی می‌شود. وی با اشاره به اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ گفت: این طرح هم‌اکنون در حال بررسی است و در آینده نزدیک به صورت پایلوت در شهرکرد اجرایی می‌شود.
غلامیان خاطرنشان کرد: نخستین گام در راستای اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ آموزش و اطلا‌ع‌رسانی به شهروندان و ترویج فرهنگ جداسازی پسماندها در همه سطوح به ویژه مراکز آموزشی و مدارس است.