بحران کمبود تولید زباله در آلمان! - شراره داودی

یکشنبه 03 آبان 1394 ساعت 22:20
بحران کمبود تولید زباله در آلمان! - شراره داودی
شاید باورش برایتان سخت باشد وقتی بشنوید آلمان وارد کننده زباله است


 روزانه کامیون‌های زیادی از بریتانیا وارد آلمان می‌شوند، محموله‌هایی که از منچستر پر می‌شوند و کمتر کسی می‌تواند حدس بزند محموله آن‌ها چیست؛ زباله!
این کامیون‌ها به مقصد یک نیروگاه برقی که از زباله برای تولید برق استفاده می‌کند، می‌روند. مدتی است نبود زباله در آلمان باعث به وجود آمدن مشکلاتی در تهیه سوخت‌های دیگر این کشور شده است.
در دهه‌های گذشته، تعداد زیادی نیروگاه‌های زباله‌سوز در سراسر آلمان تاسیس شد تا کشور مکان جدیدی برای زباله‌های خودش پیدا کند. اما این اتفاق باعث شده که حالا میزان از بین رفتن و بازیافت کردن از میزان تولید زباله در کشور بیشتر باشد.
اثرات کاهش جمعیت و رکود اقتصادی جهانی باعث شده که میزان تولید زباله در یک سال به شکل قابل توجهی کاهش پیدا کند و همین موضوع دلیلی شده تا این کشور وارد کننده زباله شود. البته نکته‌ای که در این میان اهمیت زیادی دارد این است که مردم آلمان به بازیافت اهمیت زیادی می‌دهند، از همین رو بیشتر زباله‌ها برای بازیافت فرستاده می‌شوند.
در حال حاضر از کشورهای انگلستان، ایرلند، ایتالیا و سوئیس زباله‌هایی به آلمان وارد می‌شود تا چراغ خانه‌های کشور را روشن نگه دارند. در ماگدوبورگ که در فاصله ۱۰۰ مایلی از برلین واقع شده، سطل زباله برق تقریبا یک سوم از مردم این شهر را تامین می‌کند.
اتحادیه اروپا در چند سال گذشته با تصویب قوانینی صادرات و واردات زباله میان کشورهای عضو اتحادیه را راحت‌تر کرده است. در این میان کشورهای اروپایی مثل ایرلند و بریتانیا از این روند راضی هستند چون در این صورت به جای اینکه خودشان برای بازیافت زباله‌ها هزینه می‌کنند، می‌توانند آن‌ها را به آلمان بفرستند.