پهپاد زباله جمع‌کن

یکشنبه 28 شهریور 1395 ساعت 10:36
پهپاد زباله جمع‌کن
WasteShark قابلیت کنترل کیفیت آّب، عمق و شرایط آب‌وهوایی را دارد که اطلاعات جمع‌آوری شده را برای مسئولین ارسال می‌کند.

 

پلاستیک‌های زیادی بر روی آب‌ها در سراسر جهان شناورند، به همین دلیل کارآفرین افریقایی ریچارد هاردمین پهپاد آبزی خودکاری طراحی کرده است که در بنادر جستجو و زباله‌ها را قبل از رسیدن به دریاها جمع‌آوری می‌کند.
به گزارش پسماند ایران، این پهپاد توسط هاردمین طراحی شده و شرکت هلندی RanMarine آن را تولید کرده است. پهپاد مذکور نوعی کلک الکتریکی کوچک با چیزی شبیه ملاقه و یا به اصطلاح دهان بوده که بین دو قسمت پهپاد قرار گرفته است. زباله‌ها توسط دهان پهپاد از سطح آب جمع‌آوری شده و درون محفظه‌ای که متحرک است جای می‌گیرند.
این پهپاد WasteShark (کوسه زباله‌خور) نام دارد.
WasteShark قابلیت کنترل کیفیت آّب، عمق و شرایط آب‌وهوایی را دارد که اطلاعات جمع‌آوری شده را برای مسئولین ارسال می‌کند. پردازنده نرم‌افزار آن نیز اجازه آموزش در مورد محیط‌زیست را به کاربر داده و در نتیجه موجب تنظیم مسیریابی بر اساس هوا و امواج خواهد شد.
این پروژه مورد قبول برنامه‌های مرتبط با فناوری هلند قرار گرفته است و گروه هاردمین بزودی آزمایش‌های اولیه خود را در سواحل روتردام با دو پهپاد در اندازه‌های مختلف به نام‌های Fatboy و Slim (چاق و لاغر) انجام خواهند داد.
ریچارد امیدوار است نمونه جدیدی از این پهپاد با نیروی خورشیدی با قابلیت جمع‌آوری 500 کیلوگرم زباله را طراحی کرده و نام آن را Great Waste Shark بنامد.
البته پهپادها دارای سنسور و دوربین هستند تا در برخورد با دیگر موارد، زباله‌ها را شناسایی و جمع‌آوری کنند.