نمونه برداری از دستگاه بی خطرسازی زباله های عفونی در چالدران

پنجشنبه 13 آبان 1395 ساعت 11:13
 نمونه برداری از دستگاه بی خطرسازی زباله های عفونی در چالدران
رئیس اداره حفاظت محیط زیست چالدران ازدستگاه بی خطرسازی زباله های عفونی این شهرستان بازدید کرد.


به گزارش پسماند ایران؛رضاخیری رئیس اداره حفاظت محیط زیست چالدران گفت:پایش زیست محیطی از دستگاه بی خطرساز بیمارستان شهید بهشتی این شهرستان بر اساس ضوابط قانون مدیریت پسماند و مصوبات این قانون اجرا می شود.
خیری خاطر نشان کرد : پایش از این بیمارستان توسط کارشناس بهداشت محیط بیمارستان ، نماینده آزمایشگاه معتمد و نمایندگان محیط زیست صورت گرفت.
وی تصریح کرد: نمونه برداری از دستگاه بی خطر سازی زباله های عفونی جهت انجام تست های میکروبیولوژی و اطمینان از صحت و سالم بودن دستگاه بی خطر ساز صورت می گیرد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست چالدران افزود: بیمارستان شهید بهشتی شهرستان چالدران دارای واحد مجزایی به منظور بی خطر سازی پسماندهای عفونی بوده که این بخش بیمارستان شامل اتاق های بی خطر سازی، ایزوله و نگه داری پسماندهای عفونی می باشد و روزانه اقدام به بی خطر سازی 45 کیلوگرم پسماندهای عفونی و بیمارستانی می کند.
وی گفت: این اقدام در راستای نظارت بر مدیریت اجرایی پسماندهای پزشکی و نحوه تصفیه و کنترل فاضلاب بیمارستان جهت حفظ سلامت عمومی و محیط زیست در مقابل اثرات نامطلوب این نوع پسماندها و پسابها، پایش پسماندهای عفونی و غیرعفونی صورت می گیرد.