سازمان پسماند اهواز مسئولیت غیر عفونی کردن زباله های مطب ها را به عهده گرفت

دوشنبه 17 آبان 1395 ساعت 12:21
 سازمان پسماند اهواز مسئولیت غیر عفونی کردن زباله های مطب ها را به عهده گرفت
سازمان پسماند شهرداری اهواز مسئولیت جمع آوری، غیر عفونی و امحا کردن زباله های عفونی مطب ها را به عهده گرفت.


به گزارش پسماند ایران، معاون نظام پزشکی خوزستان یکشنبه در نشست مدیریت پسماند در سرسرای اداری استانداری خوزستان اظهار کرد: 70 درصد مطب های سطح شهر اهواز زباله های عفونی ندارند اما مطب های با زباله های عفونی به چهار سطح تقسیم و به سازمان پسماند اعلام شده است.
خشایار اعتمادی ادامه داد: سطح یک با حداکثر زباله عفونی شامل آزمایشگاهها و کلینیک های با جراحی محدود با پرداخت مبلغ سه میلیون ریال در ماه و سطح 2 مراکز تشخیص درمانی با زباله متوسط شامل آزمایشگاهها و درمانگاهها با حجم زباله متوسط با پرداخت مبلغ ماهانه یک میلیون و 500 هزار ریال اعلام شده است.
وی افزود: سطح سه مطب ها و دفاتر کار با زباله کم شامل بیشتر مطب های سطح شهر با پرداخت ماهانه 900 هزار ریال است و سطح چهار مطب ها و دفاتر بدون زباله های عفونی که برای همیاری با مدیریت پسماند 300 هزار ریال پرداخت می کنند. اعتمادی ادامه داد: تفکیک پزشکان به عهده نظام پزشکی است که لیست تفکیک شده را به سازمان پسماند ارائه می دهد.
معاون نظام پزشکی خوزستان گفت: دادستانی و دانشگاه علوم پزشکی بر روند اجرای کار نظارت می کنند و قرارداد به صورت 6 ماهه منعقد شده است.
وی خاطرنشان کرد: پیش از این بیمارستان ها عملیات ضدعفونی کردن زباله ها را انجام می دادند. مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری خوزستان نیز اظهار کرد: باید دستورالعمل بهداشتی نحوه جمع آوری زباله تا دفن اجرا شود.
پیمان کاظمی نژاد افزود: کارگروهی متشکل از نظام پزشکی، بهداشت و محیط زیست باید روند کار را از نظر بهداشتی بودن پیگیری کنند.