سایت دفن پسماندهای عفونی در اصفهان مجزا است/پسماندهای ویژه اصفهان بی خطرسازی می شود

دوشنبه 24 آبان 1395 ساعت 11:59
سایت دفن پسماندهای عفونی در اصفهان مجزا است/پسماندهای ویژه اصفهان بی خطرسازی می شود
زباله های بیمارستانی در اصفهان پس از بی خطر سازی در سایتی مجزا و با رعایت مسائل بهداشتی دفن می شود.

رئيس كميسيون بهداشت، سلامت و خدمات شهري شوراي اسلامي شهر اصفهان در گفتگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه طبق قانون مدیریت، جمع آوری، حمل و نقل و دفن پسماندهای ویژه بر عهده تولید کنندگان این نوع پسماندها است، اظهارکرد: پسماندهای عفونی بیمارستان ها، مراکز درمانی و مطب ها جزء پسماندهای ویژه محسوب می شوند و مدیریت آن در همه مراحل بر عهده تولید کنندگان است.
غلامحسین صادقیان ادامه داد: بر اساس تفاهم نامه ای که با دانشگاه علوم پزشکی و سازمان نظام پزشکی منعقد شده شهرداری در مورد دفن این پسماندها و حمل آنها به یاری این مراکز آمده و خاطر شهروندان از جدا سازی و دفن بهداشتی این پسماندها آسوده باشد.
وی خاطرنشان کرد: مطب ها و بیمارستان ها پسماندهای عفونی را جدا و بی خطر می کنند و پس از آن توسط پیمانکار مشخصی این پسماندهای تفکیک شده در سایت مشخصی که توسط شهرداری در نظرگرفته شده به صورت کاملا بهداشتی دفن می شود که ضرری برای هیچ کسی ندارد.
وی با اعلام اینکه اصفهان جزء معدود کلانشهرهایی است که سایت دفن پسماندهای عفونی آن کاملا جدا است یادآور شد: سیاست های شورا و شهرداری اصفهان و همچنین دانشگاه علوم پزشکی به عنوان متولی امر بر این است که در آینده نزدیک با به کارگیری دستگاههای زباله سوز این پسماندها دفن نشود.
وی اضافه کرد: بر این اساس پیگیری ها از سوی سازمان مدیریت پسماند شهرداری انجام شده تا با استفاده از ظرفیت شرکت های خصوصی و بکارگیری دستگاههای مناسب و مخصوص حتی همین پسماندهایی که بی خطرسازی بر روی آن انجام شده نیز دفن نشوند.