رفع مشکل پسماندهاي عفوني مراکز درماني قزوين

چهارشنبه 26 آبان 1395 ساعت 11:32
 رفع مشکل پسماندهاي عفوني مراکز درماني قزوين
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قزوین از رفع مشکل پسماندهاي عفوني مراکز درماني استان خبر داد.


ایرج زاهدپور با اشاره به جمع‌آوری پسماندهای عفونی بیش از 95 درصد مراکز درمانی استان گفت: در حال حاضر روزانه 10 تن زباله عفونی از مراکز درمانی استان جمع‌آوری شده و به سایت محمدآباد منتقل می‌شود.
وي افزود: قزوین به عنوان پایلوت، سیستم یکپارچه مدیریت شهری را راه‌اندازی کرده که مباحثی از قبیل صدور پروانه ساخت و ساز و استعلامات از طریق این سیستم پیگیری می‌شود.
زاهدپور ادامه داد: در حال حاضر 15 شهری استان قزوین از این سیستم استفاده می‌کند که یکی از ثمرات استفاده از این سیستم شفاف‌سازی خدمات‌رسانی مطلوب به شهروندان است.
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قزوین با اشاره به اقداماتی که در حوزه پسماند صورت گرفته است، اضافه کرد: استان قزوین در بحث ساماندهی پسماندها هم به عنوان پایلوت کشوری انتخاب شده و تاکنون با همکاری و هماهنگی مطلوب دستگاه‌های اجرایی این استان اقدامات مناسبی در این زمینه صورت گرفته است.
زاهدپور ادامه داد: پیش از بحث ساماندهی پسماندها هر یک از شهرهای استان قزوین محل جداگانه‌ای برای جمع‌آوری و دفن پسماند داشت اما با این اقدام تمام پسماندهای این استان در سایت محمدآباد جمع‌آوری شده و به صورت بهداشتی دفن می‌شود. این مسؤول عنوان کرد: روزانه 700 تن زباله شهری و روستایی استان قزوین به سایت محمدآباد منتقل می‌شود و فقط زباله شهرهای آوج، رازمیان، سیردان و معلم‌کلایه به دلیل فاصله بسیاری که با سایت محمدآباد دارد به این مکان منتقل نمی‌شود.