استفاده از انرژی لاستیک خودرو ها برای روشنایی منازل

پنجشنبه 07 بهمن 1395 ساعت 11:50
 استفاده از انرژی لاستیک خودرو ها برای روشنایی منازل
یك شركت فناوری با استفاده از دستگاه بازیافت انرژی جنبشی به شكل سرعت‌گیر، قصد دارد این انرژی را از خودروها جمع‌آوری كرده و آن را به برق تبدیل كند.


به گزارش پسماند ایران ، یك شركت فناوری با استفاده از دستگاه بازیافت انرژی جنبشی به شكل سرعت‌گیر، قصد دارد این انرژی را از خودروها جمع‌آوری كرده و آن را به برق تبدیل كند.
«سیستم اكسپرس قدرت حركتی» شركت فناوری‌های «نیوانرژی» امریكا به جمع‌آوری انرژی جنبشی بدون استفاده خودروها در زمانی كه سرعت آنها آهسته شده یا توقف می‌كنند، خواهد پرداخت.
این شركت قصد دارد ابزار خود را كه به شكل نوار خط‌كشی برجسته خیابانها بوده، در غرفه‌های عوارضی، استراحتگاه‌ها، پاركینگ‌ها، ورودی و خروجی فرودگاه‌ها، سیستم‌های روشنایی شهر و دیگر مناطقی كه باید سرعت خودرو در آن آهسته باشد، بكار ببرد.
شركت «نیوانرژی» برای یك سال گذشته، به آزمایش این فناوری جدید خود مشغول بوده و اخیرا با همكاری با شهر «رونوك» ویرجینیا برای به آزمایش گذاشتن این سیستم پرداخته است. به گفته این شركت و مسؤولان این شهر، آزمایش این فناوری در ماه گذشته موفقیت‌آمیز بوده است.
نصب این سیستم در مناطقی صورت می‌گیرد كه خودروها با سرعت بالاتر از 24 كیلومتر در ساعت حركت كرده و پیش از توقف كامل، سرعت خود را آهسته می‌كنند. از آن جمله می‌توان به پاركینگ‌ها، گذرگاه‌های مرزی، رمپ‌های خروجی و مناطق نزدیك به ترافیك اشاره كرد.
به ادعای این شركت، انرژی بدست آمده از این میزان ترافیك می‌تواند برق لازم برای یك روز كامل یك خانه را تامین كند.