روشی ابتکاری برای پایان سوزاندن غیرضروری زباله‌های زیست‌محیطی

دوشنبه 03 مهر 1396 ساعت 13:33
روشی ابتکاری برای پایان سوزاندن غیرضروری زباله‌های زیست‌محیطی
گروهی از دوچرخه‌سواران فرانسوی با روشی ابتکاری به سوزاندن غیر ضروری زباله های زیست محیطی پایان دادند.


به گزارش#پسماندایران به نقل از فیز، این ابتکار خلاقانه که بیشتر شرکت‌کنندگان آن داوطلبان این ماموریت بودند حتی سازمان ملل را نیز تحت تاثیر قرار داده است.
La Tricyclerie با دوچرخه الکتریکی خود زباله‌‌ها را طبقه‌بندی کرده وسپس سبزیجات، قهوه و دیگر زباله‌های زیستی را به کمپوست تبدیل می‌کند.
والنتین ویلوبو 29 ساله نیز با دوچرخه الکتریکی خود به رستوران‌ها در شهرغربی نانت حرکت کرده و پوست میوه و سبزیجات را جمع‌آوری می‌کند.
وی اظهار کرد: با این روش ساده حتی پوسته‌های تخم‌مرغ و مرکبات از نان، گوشت و ماهی تفکیک می‌شوند.
با آغاز این ماموریت در اواخر سال 2015 هشت رستوران در دستور کار بود و سپس ضایعات 23 رستوران و 9 کسب و کار به آن افزوده شد و مورد توجه سازمان ملل متحد قرار گرفت.
این دو مبتکر فینالیست 12 دوره مسابقات جهانی و نامزد 2400 مسابقه " قهرمانان جوان زمین" سازمان ملل متحد هستند. این "طلای سیاه" بعد از کمپوست شدن به عنوان کود برای کشاورزان مورد استفاده قرار خواهد گرفت. در حال حاضر این میزان زباله‌ها یک سوم از زباله‌های خانوارهای فرانسه را تشکیل می دهند.
La Tricyclerie قصد دارد جایزه سازمان ملل متحد برای پایان دادن به سوختن زباله‌های زیست محیطی غیر ضروری را دریافت کند.
وی که در حال حاضر دو کارمند و حدود 10 داوطلب جمع‌آوری زباله با دوچرخه دارد، ماهانه مبلغ 40 یورو و هزینه عضویت سالانه 50 یورو از هر کسب و کار را دریافت می‌کند.
یکی از داوطلبان این طرح اظهار کرد: طرحی با رستوران‌ها برای کاهش ضایعات و ایجاد کمپوست اجرا شده است و در واقع ما بازیگران واقعی محیط‌زیست هستیم.
دوچرخه‌سواران دو بار در هفته برای بازیافت ضایعات مواد غذایی با رستوران‌ها ارتباط دارند.
کمپوست حاصل از این طرح به طور رایگان برای باغ‌های محلی یا دانش‌آموزان مدرسه باغبانی نانت ارسال می‌شود.
La Tricyclerie ماهانه حدود 1.5 تن ضایعات جمع‌آوری می‌کند که این میزان کاهش 40درصدی در این زمینه را بیان می‌کند.
این طرح مورد توجه بسیاری از شهرهای دیگر مانند بروکسل پایتخت بلژیک و جزیره La Reunion در اقیانوس هند نیز قرار گرفته است. به عقیده گروه این روشی ساده اما با پتانسیل بسیار زیاد است.