دفن ژاپن زیر زباله‌های بازیافتی به دلیل توقف واردات چین

یکشنبه 29 مهر 1397 ساعت 13:57
دفن ژاپن زیر زباله‌های بازیافتی به دلیل توقف واردات چین
 پس از توقف واردات زباله قابل بازیافت به چین در سال جاری، کشورهای سراسر دنیا از تجمع زباله رنج می برند.


به گزارش #پسماندایران به نقل از راشاتودی، پس از توقف واردات زباله قابل بازیافت به چین در سال جاری، کشورهای سراسر دنیا از تجمع زباله رنج می برند. ژاپن جدیدترین کشوری است که فشار شدید بر صنعت بازیافت را گزارش داده است .
ممنوعیت واردات 24 نوع زباله جامد مثل شیشه نوشابه، کاغذ، استیل و کاغذ روزنامه به چین بر چرخه بازیافت در سراسر جهان تأثیر گذاشته است. ژاپن که سال گذشته حدود نیمی از 1.5 میلیون تن زباله پلاستیکی سالیانه خود را صادر کرده بود، حالا زیر زباله‌های خود دفن شده است و بسیاری دولت‌های محلی آن درگیر این مشکل شده‌اند .
طبق اطلاعات وزارت محیط زیست ژاپن، در برخی مناطق مقدار این زباله ها از استانداردهای بهداشتی فراتر رفته است. حداقل 34 شهرداری اشاره کرده اند که با بالا رفتن هزینه داخلی فرآوری زباله ها ، نمی توانند مقصد جدیدی برای دور ریختن پلاستیکهایشان پیدا کنند.
وزارت محیط زیست ژاپن برای مقابله با این مشکل ظرفیت داخلی فرآوری زباله های پلاستیکی را بالا می‌برد. دولت همچنین قصد دارد اقداماتی برای جلوگیری از تخلیه غیرقانونی زباله ها و افزایش استفاده از بیو پلاستیک ها یا پلاستیک های زیستی انجام دهد. این پلاستیک ها قابل تجزیه زیستی هستند.
در آخر همین هفته، انگلیس هم گزارش همچین مشکلی را داد. انگلیس سال گذشته دو سوم زباله های قابل بازیافت خود را صادر کرد.
چین در 25 سال گذشته 45 درصد واردات پلاستیک استفاده شده را برعهده داشته که تاثیری عظیم بر سیستم بازیافت جهانی می‌گذاشت. مالزی از جمله کشورهای جایگزین برای واردات زباله پلاستیکی محسوب می شود اما این کشور آسیایی ظرفیت جایگزینی چین را ندارد و این هفته یک ممنوعیت سه ماهه برای واردات پلاستیک وضع کرد . یو بی یین، وزیر علوم ، تکنولوژی و محیط زیست و تغییرات آب و هوایی مالزی گفت ما تمام تلاشمان را می‌کنیم که مالزی تبدیل به سطل زباله پلاستیک های کشورهای پیشرفته نشود.
ویتنام هم که زمانی مقصد کشتی های خارجی بود، کنار آمدن با مواد بازیافتی را سخت می داند و از ماه ژوئن تا اکتبر ممنوعیت موقت واردات برقرار کرده است. تایلند مقصد بعدی کالاهای پلاستیکی جهان ظاهراً تا سال 2021 واردات این کالاها را ممنوع میکند. بسته شدن درهای کشورهای آسیایی به روی پلاستیک، بر آمریکا هم تاثیر میگذارد. آمریکا در شش ماهه اول سال جاری کالا های بازیافتی خود را به تایلند، مالزی و ویتنام صادر کرده بود.