آدیداس کتانی قابل بازیافت تولید می‌کند

#پسماندایران :  صنایع پوشاک آدیداس به تازگی کتانی‌هایی تولید کرده است که قابل بازیافت هستند.

به گزارش پسماند ایران ، آدیداس کتانی قابل بازیافت تولید می‌کندبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت آدیداس در راستای تعهدات خود در حمایت از محیط زیست و تولید محصولاتی با کمترین آسیب به محیط زیست به تازگی کتانی‌هایی را تولید کرده است که به طور کامل قابل بازیافت هستند و از مواد ۱۰۰ درصد بازیافت شدنی تولید شده‌اند.
آدیداس پروژه تولید چنین محصولاتی را از شش سال پیش آغاز کرده و پیش از این نیز محصولاتی را که تا حد قابل توجهی با محیط زیست سازگاری دارند، تولید کرده بود، ولی هیچکدام از محصولات پیشین این شرکت به اندازه آخرین مدل کتانی‌های این شرکت بازیافت شدنی نبودند. ویژگی زیست تخریب پذیری این کتانی‌ها باعث نشده است که متخصصان آدیداس به فناوری‌های بکار رفته در این کتانی‌ها بی توجه باشند.
آدیداس در مورد کتانی‌های قابل بازیافت خود گفت: این محصولات در سازگاری کامل با محیط زیست تولید شده‌اند و مهندسان این شرکت تمام تلاش خود را برای طراحی محصولی با دوام و با کیفیت به کار بسته‌اند.
آدیداش به عنوان یکی از مطرح‌ترین و بزرگ‌ترین شرکت‌های تولید پوشاک و تجهیزات ورزشی در جهان با تولید محصولاتی بازیافت شدنی می‌تواند الگویی بسیار مناسب و قابل اعتماد برای سایر شرکت‌های جهان باشد. با توجه به گستردگی محصولات ورزشی و استفاده از این کالا‌ها در رشته‌ها و زمینه‌های مختلف، طراحی و تولید محصولات بازیافت شدنی می‌تواند نقش پر اهمیت برای حمایت از محیط زیست داشته باشد.
مهم‌ترین نکته در تولید کتانی‌های جدید آدیداس عدم استفاده از مواد پلاستیکی در آن‌ها است. مواد پلاستیکی به عنوان بزرگ‌ترین آلوده کننده‌های کره زمین تاکنون صدمات بسیار زیادی را به طبیعت وارد کرده‌اند و زندگی موجودات مختلف را به خطر انداخته‌اند. آدیداس عنوان کرده است صاحبان کتانی‌های قابل بازیافت این شرکت می‌توانند حتی تا ۴۰۰ کیلومتر با آن‌ها پیاده روی کنند.
این شرکت آلمانی قصد دارد با همکاری برخی از بزرگ‌ترین بنگاه‌های اقتصادی و مالی در اروپا ۱۱ میلیون جفت از این کتانی‌ها را در سال جاری میلادی تولید و عرضه کند.