قبول کنیم در زمینه مدیریت پسماند خوب کار نکردیم

سه شنبه 07 آبان 1398 ساعت 08:44

قبول کنیم در زمینه مدیریت پسماند خوب کار نکردیم

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با بیان اینکه طرح جامع پسماند در استان تهیه شده است خواستار تهیه طرح تفصیلی آن شد و گفت: قبول کنیم در زمینه مدیریت پسماند خوب کار نکردیم.

به گزارش پسماندایران، حسینعلی ابراهیمی کارنامی صبح چهارشنبه در کارگروه مدیریت پسماند استان از تهیه طرح جامع پسماند در استان خبر داد و خواهان تهیه طرح تفصیلی برای اجرای آن شد و افزود: متخصصان باید برای تهیه طرح تفصیلی پسماند وارد میدان شوند تا پس از تهیه این طرح اجرایی شود.

وی درعین حال عنوان کرد این که طرح تهیه شود ولی اجرا نشود فایده ای ندارد و باید طرح تفصیلی پسماند به صورت نقطه ای اماده شود.

ابراهیمی یادآور شد: چند سال گذشته ۳۰ میلیارد تومان برای مدیریت پسماند در استان نیاز بود و این میزان امروز به ۶۵ میلیارد تومان رسیده است و این نشان می دهد که کار را به موقع انجام دهیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران خواستار نظارت و پیگیری در بخش اجرای پروژه های پسماند شد و افزود: نباید بار مالی بیشتر به کشور تحمیل شود.

وی با عنوان اینکه اراده ای برای تکمیل و رفع مسائل پسماند وجود ندارد از عدم حضور برخی مسئولان در کارگروه پسماند انتقاد کرد و گفت: مردم در جامعه انتظار دارند و نباید پشت محیط زیست خود را مخفی کرد.

ابراهیمی با بیان اینکه قبول کنیم که در زمینه پسماند خوب کار نکردیم تصریح کرد: اراده در صدر شهرداری ها برای حل مشکل پسماند وجود ندارد ولی متاسفانه مشکل زباله یکی از شهرهای استان حل نشده است.

روزانه سه هزار تن زباله در ۲۸ مرکز دفن به صورت غیربهداشتی دپو می شود.