ایتالیایی‌ها در پسماند گلستان سرمایه‌گذاری می‌کنند

سه شنبه 07 آبان 1398 ساعت 08:55

ایتالیایی‌ها در پسماند گلستان سرمایه‌گذاری می‌کنند

به گزارش پسماندایران، محسن سمیعی عصر امروز در جلسه بررسی وضعیت سایت زون شرقی دفن زباله استان در جمع خبرنگاران اظهارداشت: گلستان تنها استانی است که سازمان مدیریت پسماند آن به صورت مستقل فعالیت می‌کند و همین مسئله سبب شده تا کارهای خوبی در استان صورت بگیرد و جلوی موازی‌کاری‌ها و جزیره‌ای عمل کردن‌ها نیز گرفته شود.

وی افزود: زباله‌های استان روزانه در سایت‌های آق‌قلا ( زون غربی)، آزادشهر ( زون شرقی) و اخیرا نیز در مراوه‌تپه دفن می‌شوند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند استان بیان داشت: در شهرستان آزادشهر که مردم نگرانی و حساسیت بیشتری نسبت به آن دارند، پسماند پس از انتقال پردازش و تبدیل به کمپوست می‌شود. به عبارتی دیگر در حال حاضر دفن زباله در این سایت کمتر از 30 درصد است.وی گفت: تا کنون بیش از 20 میلیارد تومان در سایت زباله زون شرقی استان هزینه شده است و سرمایه‌گذاران دیگری از جمله ایتالیایی‌ها نیز برای مشارکت در ساماندهی پسماند و بازیافت زباله در این سایت اعلام آمادگی کرده‌اند.

سمیعی اظهارداشت: در این تفاهمنامه همکاری که با شرکت‌ ایتالیایی بسته شده قرار است از تکنولوژی‌های نسل سوم در ساماندهی پسماندها استفاده شود و دولت نیز 60 درصد سرمایه‌گذاری را تعهد کرده است.

وی گفت: از ابتدای امسال نیز 3 میلیارد تومان برای تصفیه خانه صنعتی این سایت و 2 میلیاردتومان برای لندفیل هزینه شده است. در صورتی که بتوانیم تا پایان امسال بخش RDF را راه‌اندازی کنیم، مشکلات مربوط به بوی بد این سایت نیز حل خواهدشد.