تخصیص اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی برای ساماندهی دفن پسماند کرج

دوشنبه 13 آبان 1398 ساعت 06:24

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج از اختصاص ۴۰ میلیارد تومان اعتباربه حوزه مدیریت پسماند در سال جاری خبر داد.

به گزارش پسماندایران : احمد خیری با بیان اینکه مسئولان ارشد استان البرز در راستای رفع مشکلات مرکز "حلقه دره" که مرکز دفن پسماند خانگی استان البرز است اهتمام ویژه ای دارند، اظهار کرد: مدیریت شهری کرج اعتبارات ویژه‌ و بی سابقه ای برای ساماندهی مرکز حلقه دره اختصاص داده‌ است.

وی با بیان اینکه در سال جاری حدود ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی مرکز حلقه دره و پروژه های محیط زیستی اختصاص داده شده است، عنوان کرد: اقدامات مطلوبی در این راستا انجام شده است.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج با بیان اینکه مرکز حلقه دره، محل دفن پسماندهای ۱۶ شهر استان البرز را در خود جای داده است، خاطرنشان کرد: روزانه هزار و ۵۰۰ تن زباله در این مرکز پذیرش می شود که بیش از ۵۰ درصد آن مربوط به سایر شهرهای استان است.

وی با بیان اینکه در مصوبات کارگروه مدیریت پسماند مطرح شده که شهرداری ها از ماشین آلات استاندارد استفاده کنند، عنوان کرد: کرج به عنوان شهرداری مرکز استان البرز اعلام کرده که ظرفیت های خود را در اختیار دیگر شهر ها قرار دهد اما توجه به این مصوبه از اهمیت بالایی برخوردار است.

خیری تاکید کرد: اجتناب از تولید زباله در اولویت قرار دارد هم‌چنین باید برای کاهش رطوبت زباله‌های دفن شده موجود تلاش  کنیم.

وی با اشاره به انجام اقدامات مختلف برای کاهش انتشار بوی نامطبوع از مرکز حلقه دره، اظهار کرد: در حال حاضر برنامه‌هایی از جمله همکاری با شرکت‌های دانش بنیان در راستای کاهش محسوس انتشار بوی نامطبوع مرکز حلقه دره در دستور کار قرار دارد.