اعتبار 1200 میلیاردی برای مدیریت پسماند مازندران/ افتتاح نیروگاه زباله سوزی نوشهر تا پایان سال

چهارشنبه 22 آبان 1398 ساعت 17:16
اعتبار 1200 میلیاردی برای مدیریت پسماند مازندران/ افتتاح نیروگاه زباله سوزی نوشهر تا پایان سال

برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت مدیریت پسماندها در استان مازندران مربوط به هشت منطقه برای۲۴۱۱روستا، ۶۰ شهر و ۲۲ شهرستان است.

معاون امور شهرداری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با اشاره به عزم جدی دولت برای ساماندهی پسماندهای استانهای شمالی از جمله مازندران از تشکیل کارگروه ویژه ساماندهی پسماندهای این استانها و تخصیص اعتبار برای پروژه های این بخش و راه اندازی نیروگاه زباله سوزی ۲۰۰ تنی نوشهر تا پایان سالجاری خبر داد.
به گزارش پسماند ایران، حسین رجب صلاحی در حاشیه بازدید از استان مازندران از تشکیل کارگروه ویژه مدیریت پسماندهای استان های شمالی کشور با حضور مدیران سازمان برنامه و بودجه و وزارت کشور به منظور بررسی معضلات و چالش های مدیریت پسماند در این استانها و تشکیل جلسات تخصصی با مسوولان سه استان ساحلی شمال کشور خبر داد.
وی افزود: برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت مدیریت پسماندها در استان مازندران مربوط به هشت منطقه برای۲۴۱۱روستا، ۶۰ شهر و ۲۲ شهرستان است.
وی همچنین از اختصاص 1200 میلیارد ریال اعتبار از سوی دولت به طرح های مدیریت پسماند استان مازندران خبر داد و گفت: مقرر شد برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت برای بهبود وضعیت پسماندهای استان مازندران اجرایی شود که برنامه های کوتاه مدت شامل اجرای اقداماتی به منظور کاهش معضلات زیست محیطی پسماندها در مناطق شهری و روستایی مازندران است.
براساس به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، رجب صلاحی افزود: اقدامات بلندمدت شامل اجرای نیروگاه های زباله سوزی در نوشهر و ساری است که نیروگاه زباله سوزی۲۰۰ تنی نوشهر براساس برنامه ریزی های به عمل آمده تا پایان امسال و نیروگاه450 تنی ساری سال آینده راه اندازی خواهد شد.

اخبار مشابه