ترامپ، هند را به آلوده کردن سواحل لس آنجلس متهم کرد

پنجشنبه 23 آبان 1398 ساعت 19:56

 دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا مدعی شد که زباله رها شده هند در اقیانوس به آب های آمریکا رسیده و سواحل لس آنجلس را آلوده کرده است.

نشریه "تایمز او ایندیا" روز پنجشنبه نوشت: رییس جمهوری آمریکا در جریان سخنرانی خود در کلوپ اقتصادی نیویورک در حمله ای دیگر به جهان که به یک «رفتار شناخته شده وی» تبدیل شده است مدعی شد که پیش از آغاز ریاست جمهوری او تمام کشور ها از آمریکا سو استفاده می کردند و این سو استفاده آمریکا را در معرض تخریب قرار داده بود.

وی اعلام کرد که کشور های در حال توسعه مانند هند و چین، واشنگتن را مجبور به ورود به توافق اقلیمی پاریس کرده بودند و از آمریکا انتظار داشتند تا به تنهایی برای تمیز کردن کره زمین اقدام کند در حالی که این کشور ها خود هیچ اقدامی در این زمینه انجام نمی دهند.

ترامپ توضیح داد: سرزمین آمریکا در مقایسه با کشورهایی مانند چین، روسیه و هند بسیار کوچک است. این کشورها مانند بسیاری از ملت های دیگر هیچ اقدامی برای کاهش آلودگی انجام نمی دهند و زباله ای که آنها در اقیانوس رها می کنند به آب های لس آنجلس می رسد.

اشاره رییس جمهوری آمریکا به لکه عظیم زباله در اقیانوس آرام یا "گرداب زباله های اقیانوس آرام" است که بین هاوایی و کالیفرنیا شناور می باشد. این لکه زباله شامل پلاستیک، مواد شیمیایی و چوب است و مقداری از آن به آب های لس آنجلس رسیده است.

دولت آمریکا ماه گذشته اعلام کرد که روند خروج از پیمان مقابله با تغییرات آب و هوایی را رسما آغاز کرده است.

دونالد ترامپ از ابتدای ریاست جمهوریش منتقد پیمان پاریس بوده و اصرار داشته آمریکا هر چه زودتر از این توافق بین المللی کنار بکشد.

رئیس جمهوری آمریکا ماه میلادی گذشته توافقی را که چهار سال پیش به امضای ۱۹۵ کشور رسید "فاجعه" نامید. او گفت این توافق که دولت باراک اوباما در پاریس امضا کرد به رقابت اقتصادی در آمریکا آسیب می‌زند. اشاره آقای ترامپ به شرکت‌های بزرگ نفت، گاز و زغال سنگ بود.

هدف از پیمان بین‌المللی مقابله با تغییرات آب و هوا، کاهش تولید دی اکسید کربن و دیگر گازهای گلخانه‌ای است. از این پیمان بین‌المللی به عنوان توافقی "تاریخی" یاد می‌شود که در سال ۲۰۱۵ در پاریس امضا شد و به همین دلیل به پیمان پاریس شهرت یافت.

آمریکا دومین تولیدکننده گازهای گلخانه‌ای جهان است و با کنار کشیدن از توافق پاریس، تنها کشور صنعتی است که با جامعه جهانی برای مقابله با تغییرات آب و هوا همکاری نمی‌کند