سگ های بلاصاحب به دغدغه شهروندان تبدیل شده است

یکشنبه 03 آذر 1398 ساعت 20:45
سگ های بلاصاحب به دغدغه شهروندان تبدیل شده است

افزایش ظرفیت‌های پناهگاه حلقه دره، ایجاد پناهگاه‌های جدید و راه اندازی گشت های پاسخگویی به شهروندان از اقداماتی است که به منظور کاهش سگ های بلاصاحب به صورت مستمر انجام می شود. 

به گزارش پسماند ایران : احمد خیری در جلسه کمیته مشورتی کنترل سگ های بلاصاحب با اشاره به اینکه موضوع سگ های بلاصاحب به دغدغه شهروندان تبدیل شده و شکایت های زیادی در این باره وصول می شود، اظهار داشت: سازمان مدیریت پسماند با برنامه ریزی مناسب در حال ساماندهی سگ های بلاصاحب است و اقدامات ویژه ای نیز در دستور کار خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه اکیپ های زنده گیری سگ های بلاصاحب نسبت به قبل افزایش پیدا کرده است، گفت: افزایش ظرفیت‌های پناهگاه حلقه دره، ایجاد پناهگاه‌های جدید و راه اندازی گشت های پاسخگویی به شهروندان از جمله اقداماتی است که به منظور کاهش سگ های بلاصاحب به صورت مداوم انجام می شود.

رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج خاطرنشان کرد: از صاحب‌نظران تقاضا می کنم که در موضوع سگ های بلاصاحب کنار سازمان و مجموعه مدیریت شهری باشند و همچنان نظرات تخصصی و کاربردی خود را ارایه کنند.

جلسه کمیته مشورتی کنترل سگ های بلاصاحب به دعوت سازمان مدیریت پسماند و با حضور رییس کمیسیون محیط زیست شورای شهر کرج، رییس گروه بیماری های سازمان حفاظت محیط زیست البرز، مدیرکل دفتر حفاظت محیط زیست البرز، رییس دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج، رییس جامعه دامپزشکان البرز و جمعی از از اساتید دانشگاهی و صاحب نظران برگزار شد.

در این نشست کارشناسان دغدغه های خود را مطرح کردند که افزایش جمعیت سگ های بلاصاحب، نگرانی درباره سگ گزیدگی شهروندان، انتقال بیماری های مشترک بین انسان و حیوان، بکارگیری پیمانکاران صاحب صلاحیت در بخش زنده گیری سگ ها، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به شهروندان درباره بیماری های مشترک بین انسان و حیوانات، ایجاد درمانگاه های تخصصی برای عقیم سازی سگ های بلاصاحب با نظارت سازمان دامپزشکی، استانداردسازی پناهگاهای سگ های بلاصاحب با کمک متخصصین دامپزشکی از جمله موضوعات مهمی بود که مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در پایان بر ضرورت تشکیل جلسات ماهانه کمیته مشورتی، تشکیل کمیته اطلاع رسانی با محوریت دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی کرج، لزوم نگاه یکپارچه استانی و منطقه ای به موضوع و لزوم مطالعه جمعیت شناسی سگ های بلاصاحب تاکید شد.