بهسازی خط پردازش پسماند در مجتمع آرادکوه

سه شنبه 05 آذر 1398 ساعت 19:42
بهسازی خط پردازش پسماند در مجتمع آرادکوه

 مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند از تعمیرات اساسی یکی از قدیمی ترین خطوط پردازش زباله در مجتمع آرادکوه برای استفاده دوباره خبر داد.

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، صدر الدین علی پور با اشاره به اینکه روزانه حدود هفت هزارتن زباله در شهر تهران تولید می شود، گفت: مجتمع پردازش و دفع آرادکوه مقصد نهایی پسماندهای تر خانگی کلانشهر تهران است که پس از توزین پسماندهای ورودی و ثبت آن، بار پسماند خود را در محوطه بارگیری واحدهای پردازش تخلیه می کنند.

وی ادامه داد: پسماندها پس از ورود به خطوط پردازش توسط سرندهای موجود اولیه و ثانویه و سالن های تفکیک از یکدیگر جدا شده و به صورت جداگانه برای موارد مصرف نهایی ارسال می شوند.

مدیرعامل سازمان پسماند به مرحله پردازش پسماند ها با عنوان یکی از مراحل مهم و اصلی در فرایند مدیریت پسماند اشاره کرد و گفت: پسماندهای تر آلی پس از پردازش، جداسازی و بارگیری، به سایت تخمیر مجتمع انتقال یافته و پسماندهای خشک ارزشمند موجود در مخلوط زباله ها توسط سیستم های دستی و اتوماتیک جداسازی و پس از آن به مراکز صنعتی بازیافت انتقال می یابند.

وی با تاکید بر لزوم نظارت، به روز رسانی و تعمیر تجهیزات مربوط به مدیریت پسماند شهر تهران، عنوان کرد: در راستای اجرای سیاستهای سازمان و در جهت حمایت از محیط زیست و به همت کارشناسان و با بررسی های صورت گرفته و تغییراتی که در سیستم طراحی یکی از خطوط پردازش، بویژه سرندهای آن انجام شد، ظرفیت پذیرش پسماند آن از 700 تن به 1000 تن در روز افزایش یافت. 

علی پور در انتها با اشاره به ضرورت ارتقاء مستمر وسایل و تجهیزات مربوط به مدیریت پسماند در راستای سلامت شهروندان و حفاظت از محیط زیست گفت: تعویض سرندها، بتن ریزی محوطه دریافت سالن پردازش، نوسازی دیوار حفاظتی خط پردازش شماره 10 جهت نمای خارجی سالن پردازش، نصب اینورتر، تعویض نوار نقاله ها و الکترو موتورها و.... از دیگر موارد اصلاحی خط پردازش واقع در مقصد نهایی پسماند است که اخیراً توسط کارشناسان آن حوزه انجام شده است.

وی افزود: بهسازی و نوسازی خطوط پردازش با تاکید بر همکاری شهروندان در زمینه کاهش پسماند(کاپ) و تفکیک آن در مبدا به منظور بالا بردن سرعت و کیفیت پردازش پسماند های شهر تهران از سیاست های اصلی این سازمان است که در مدیریت جدید با جدیت تمام دنبال می شود.