مدیریت پسماند چالش اصلی شهرداری‌های اردبیل است

چهارشنبه 06 آذر 1398 ساعت 08:57

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اردبیل گفت: مدیریت پسماند چالش اصلی شهرداری‌های استان اردبیل بوده و اغلب شهرها در این زمینه با مشکلاتی مواجه هستند.

به گزارش پسماند ایران به قل از خبرگزاری مهر، جواد زنجانی بعد از ظهر چهارشنبه در دیدار با رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل عنوان کرد: مدیریت پسماند چالش اصلی شهرداری‌های استان است و اغلب شهرها در این زمینه با مشکلاتی مواجه هستند که خوشبختانه جهاددانشگاهی با طرح امکان بازیافت پسماند و زباله‌های شهری استان اردبیل در این حوزه نیز ورود پیدا کرده و امیدواریم با اجرایی شدن آن شاهد حل این معضل در استان باشیم.

وی یادآور شد: جهاد دانشگاهی نهادی موفق در حوزه علم، پژوهش، تحقیقات، فناوری‌های نوین و همچنین فعال در عرصه اشتغالزایی و مهارت افزایی است و قطعا می‌تواند در توسعه استان نقش ایفا کند.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اردبیل تصریح کرد: این نهاد برای اهداف اولویت‌دار استان تلاش بسیاری می‌کند و در انجام ماموریت‌های خود، همکاری خوبی با دستگاه‌های اجرایی دارد. 

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل نیز در این دیدار عنوان کرد: جهاد دانشگاهی با فعالیت‌های دانش محور خود در حوزه‌های پژوهشی، آموزشی، فرهنگی، کارآفرینی و اشتغال در جهت رفع خلاء‌های استان گام بر می‌دارد.

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی با استفاده از توانمندی‌ و ظرفیت‌های خود همگام با سایر دستگاه‌های اجرایی به دنبال توسعه استان است، افزود: این نهاد انقلابی آمادگی دارد با اجرایی کردن مفاد تفاهم ‌نامه همکاری جهاددانشگاهی با سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و افزایش ارتباط مؤثر با متولیان امر در ایجاد فرصت‌های شغلی و کارآفرینی نقش ایفا کند.

اوچی اردبیلی تصریح کرد: جهاد دانشگاهی استان اردبیل با بهره‌مندی از ظرفیت پنج مرکز آموزش تخصصی کوتاه مدت خود در سطح استان اردبیل، دوره‌های آموزشی مهارت محور را در جهت ارتقای سطح توانمندی نیروی انسانی و ایجاد اشتغال تدوین و برگزار می‌کند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل یادآور شد: مشارکت در انجام طرح‌های مطالعاتی و تحقیقاتی و برگزاری دوره‌های آموزشی مورد نیاز می‌تواند موجب توان افزایی در جامعه شود.

اوچی اردبیلی ادامه داد: به دنبال واگذاری برگزاری آزمون‌های استخدامی کشور به جهاددانشگاهی، این نهاد برای اولین بار آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی کشور را در دو شهرستان اردبیل و پارس‌آباد و آزمون مشاغل آتش‌نشانی را در اردبیل برگزار کرد.

منبع خبر : خبرنگار مهر