لزوم بهره‌گیری از ظرفیت سمن‌ها در مدیریت پسماند

سه شنبه 17 دی 1398 ساعت 22:13

یکی از اساسی‌ترین راه‌های کاهش معضلات زیست محیطی در سطح شهرستان، آموزش، فرهنگ سازی و جلب مشارکت مردم در حوزه محیط‌زیست است.

به گزارش پسماند ایران به نقل از ایسنا  : فرماندار نهبندان گفت: سازمان‌های مردم‌نهاد و تقویت آن‌ها یکی از الزامات برای مدیریت پسماند محسوب می‌شوند که باید از این ظرفیت بهره ببریم.

مجید بیکی، امروز سه‌شنبه 17 دی، در جلسه کارگروه مدیریت پسماند و مخاطرات زیست‌محیطی، ضمن تسلیت به مناسبت شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: یکی از اساسی‌ترین راه‌های کاهش معضلات زیست محیطی در سطح شهرستان، آموزش، فرهنگ سازی و جلب مشارکت مردم در حوزه محیط‌زیست است.

وی افزود: یکی از تهدیدهایی که سلامت بشر را به خطر می‌اندازد و باید برنامه‌ریزی مدونی برای آن پیش‌بینی کنیم، مدیریت پسماندهایی است که در بخش‌های مختلف تولید می‌شود.

به گزارش ایسنا، فرماندار نهبندان بیان کرد: در حوزه مدیریت پسماند شهری و روستایی دستورالعمل‌هایی در دو سال پیش ارائه شده که با شعاع ۵۰ کیلومتر که شهرداری‌ها موظف هستند نسبت به این موضوع اقدامات لازم را انجام دهند.

بیکی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت ماشین‌آلات دهیاری‌ها، باید برنامه‌ریزی لازم در راستای جمع‌آوری زباله‌های روستایی انجام و این موضوع با مدیریت شرکت تعاونی دهیاری‌ها در دستور کار قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: از بخشداران و دهیاران درخواست داریم که اطلاع‌رسانی لازم را در خصوص طرح جامع مدیریت پسماند در حوزه روستاها براساس چارچوب مشخص انجام دهند.