طراحی اپلیکیشنی برای خریداری زباله‌های خشک شهروندان در یزد

دوشنبه 30 دی 1398 ساعت 18:55

امسال برای اولین بار از دو پیمانکار برای جمع‌آوری زباله خشک استفاده کردیم

 به گزارش پسماند ایران به نقل از ایسنا، رییس کمیسون خدمات و محیط زیست شهری شورای شهر یزد ضمن گلایه از دفع بدون بازیافت 300 تن زباله تولیدی در یزد، از طراحی اپلیکیشنی برای خریداری زباله‌های خشک شهروندان یزدی و راه‌اندازی انه تا چند ماه آینده خبر داد.

«سپنتا نیکنام»  در کارگروه محیط‌زیست با حضور فعالان محیط زیستی و گردشگری استان با اشاره به تولید روزانه بیش از ۳۰۰ تن زباله و دفع تمام آن بدون هیچ بازیافت، اظهار کرد: هر چند کارخانه کمپوست سالیان پیش با هزینه‌های میلیاردی درصدد راه‌اندازی بود اما بدون بازدهی و با برچسب سرمایه‌گذاری در قالب طمع، نتوانست به نتیجه هیچ اقدامی کند.

نیکنام با اشاره به این که تاکنون هیچ استفاده‌ای از پسماندهای شهر یزد برای تهیه نه کود و نه گاز نشده است، در مورد نخاله‌های ساختمانی شهر نیز تصریح کرد: خوشبختانه در این بخش با برنامه‌هایی که در نظر گرفته شده به زودی شاهد رفع معضل نخاله‌های ساختمانی خواهیم بود.

رییس کمیسون خدمات و محیط زیست شهری شورای شهر یزد بر استفاده از نیروهای متخصص در زمینه تکمیل کارخانه کمپوست تاکید کرد و گفت: هر چند استفاده از نیروهای بومی در این امر حائز اهمیت است ولی نمی‌توان با هزینه مردم در این حوزه از روش آزمون و خطا استفاده کرد.

وی با اشاره به طراحی و برنامه‌ریزی اپلیکیشنی برای فروش زباله خشک شهروندان،‌ بیان کرد: این برنامه دارای قابلیت‌های متعدد است و شهروندان از طریق آن می‌توانند فروش زباله خشک خود را براساس میزان سفارش دهند تا جهت تحویل آن به آدرس تعیین شده مراجعه شود.

این عضو شورای شهر یزد از اجرای این طرح تا چند ماه آینده خبر داد و گفت: امسال برای اولین بار از دو پیمانکار برای جمع‌آوری زباله خشک استفاده کردیم و با وجود ضرر مالی برای شهرداری، با دیدگاه سرمایه‌گذاری و ایجاد رقابت و تلاش بیشتر شاهد اتفاقات خوبی تاکنون بوده‌ایم.

وی در ادامه معضل حیوانات بلاصاحب را بخشی از مشکلات حوزه شهری یزد برشمرد و عنوان کرد: این مسئله در حقیقت با چند واقعیت فرهنگی اجتماعی همراه است اما می‌توانیم با درجه‌بندی نژاد آنها به حامیان حیوانات، برای مراجعه و حمایت آنها فرصت لازم را بدهیم.

نیکنام از الزام نهادینه کردن جلسات آشناسازی مردم با معضلات محیط زیستی و مستمر کردن آن در شورای شهر یزد، تصریح کرد: باید اقداماتی در راستای حفظ شهرمان برای آیندگان انجام شود.