تقدیر از 4 فیلم برگزیده زیست محیطی در بخش تجلی اراده ملی جشنواره فیلم فجر

سه شنبه 29 بهمن 1398 ساعت 21:12

با حضور مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از 4 فیلم برگزیده زیست محیطی در بخش تجلی اراده ملی سی ‌و هشتمین جشنواره فیلم فجر تقدیر شد.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی «پسماند ایران»،صدرالدین علیپور، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهردار تهران در حاشیه برگزاری مراسم تجلی اراده ملی سی ‌و هشتمین جشنواره فیلم فجر در ایوان شمس، در گفت و گو با خبرنگار شهرنوشت با اشاره به حضور این سازمان در جشنواره امسال گفت: سازمان مدیریت پسماند به تازگی اجرای طرح کاپ (کاهش پسماند) را آغاز کرده است که یکی از رویکردهای اصلی در اجرای این طرح جلب مشارکت های مردمی و همراهی شهروندان است.

وی ادامه داد: در همین راستا، همزمان با برگزاری سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر تعدادی از نیروهای آموزشگر سازمان در برخی از سالن های نمایش فیلم ها همچون برج میلاد و پردیس ملت مستقر شدند و با ارائه آموزش های لازم به شهروندان در راستای کاهش تولید پسماند، اقدام به جذب همیاران کاپ کردند.

علیپور تصریح کرد: همچنین، سازمان پسماند با ارائه تعریف جامع و درست از اهداف طرح کاپ توانست مسئولان جشنواره فیلم فجر را متقاعد کند تا موضوعات مربوط به پسماند در ذیل مبحث تجلی اراده ملی قرار گیرد. سازمان مدیریت پسماند نیز برای حمایت از هنرمندانی که در این زمینه فعالیت کرده اند و برای معرفی هر چه بهتر این فیلم ها به شهروندان تصمیم گرفت تا به 4 فیلم برگزیده که به موضوعات محیط زیستی و پسماند پرداخته اند، تندیس کاپ و جوایزی را اهدا کند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران تاکید کرد: به طور حتم، هنرمندان یکی از گروه های مرجع در جامعه هستند که حمایت و همراهی آن ها در فرهنگسازی مباحث مربوط به آداب شهروندی به ویژه کاهش و تفکیک پسماند می تواند نقش تاثیرگذاری بر تغییر و اصلاح رفتار شهروندی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار شهرنوشت، در مراسم پایانی بخش تجلی اراده ملی سی ‌و هشتمین جشنواره فیلم فجر، جایزه سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران به برگزیدگان اهدا شد.

در این بخش داوری انتخاب بهترین آثار را نرگس رجایی، سعید مرادی‌کیا، مجید محرابی و سیدحسین حقگو برعهده داشتند و از نگاه هیئت داوران جایزه بهترین فیلم به دلیل توجه به موضوع بازیافت پسماند و کودکان کار، به مجید مجیدی و امیر بنان تهیه‌کنندگان فیلم «خورشید» رسید.

جایزه دوم این سازمان به بهتاش صناعی‌ها برای «قصیده گاو سفید» اهدا شد. توجه ویژه به پسماند شیشه ای و استفاده بهینه از آن دلیل انتخاب این فیلم بود.

استفاده از کیسه‌های خرید پارچه‌ای در فیلم «دشمنان» هم مورد توجه هیئت داوران سازمان پسماند قرار گرفت و جایزه سوم را به مجید برزگر تهیه‌کننده این فیلم اهدا کرد.

توجه به پیام های زیست محیطی باعث اهدای جایزه چهارم به ساسان سالور تهیه کننده فیلم «سه کام حبس» شد.