تعطیلی ایستگاه‌های بازیافت با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا

پنجشنبه 07 فروردین 1399 ساعت 23:45

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان از توقف فعالیت ایستگاه‌های بازیافت شهر اصفهان برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش پسماند ایران : محمد صادقی اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و توقف هر نوع فعالیتی که می‌تواند به شیوع این بیماری منجر شود، به طور موقت و تا اطلاع ثانوی فعالیت ایستگاه‌های بازیافت در شهر متوقف شده است.

وی در خصوص علت این تصمیم توضیح داد: برای کاهش تعامل میان شهروندان و متصدیان ایستگاه‌ها و تماس با سطوح مختلف و پسماندها این تصمیم اتخاذ شده است تا احتمال ابتلای شهروندان و متصدیان از این طریق به صفر برسد اگر چه پیش از این اقدام نیز فعالیت ایستگاه‌های بازیافت دارای ضوابط بهداشتی بوده و علاوه بر ضدعفونی ایستگاه‌ها در دو نوبت طی شبانه روز، متصدیان ملزم به استفاده از ماسک و دستکش شده بودند.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان در خصوص نحوه مدیریت پسماندهای خشک در زمانی که ایستگاه‌های بازیافت فعالیت نمی‌کنند گفت: شهروندان دغدغه مندی که در این شرایط هم مایل به جداسازی پسماندها هستند، می‌توانند پسماندهای خشک را طبق برنامه زمانبندی جمع آوری تحویل داده و یا در غیر این صورت آن‌ها را موقت در محلی در منزل انبار کنند و پس از پایان این وضعیت و شروع مجدد فعالیت ایستگاه‌های بازیافت به ایستگاه‌ها تحویل دهند.

صادقی خواستار مشارکت شهروندان در این ایام در حفاظت از محیط زیست شده و خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت‌های ایجاد شده در مدیریت و جمع آوری پسماندهای خشک، شهروندان لازم است با کاهش تولید پسماند و افزایش بازمصرف به حفاظت از محیط زیست خود کمک کنند.