مخازن زباله نو در قزوین جایگزین مخازن فرسوده شدند

پنجشنبه 07 فروردین 1399 ساعت 23:47

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین گفت: در راستای تقویت سلامت شهروندان ۱۸۵ عدد مخزن زباله نو خریداری و در خیابان‌ها و معابر سطح شهر نصب شد.

به گزارش پسماند ایران، مهدی امینی  اظهار داشت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و در راستای ارتقا سطح بهداشت معابر و مخازن سطح شهر، تعداد ۱۸۵ عدد مخزن ۷۷۰ لیتری ویژه جمع آوری زباله شهری خریداری و تعداد ۴۰۰ عدد از مخازن قبلی نیز بازسازی و رنگ آمیزی شد.

پسماند ایران ، وی افزود: تعویض و جابجایی مخازن بازسازی شده در سطح شهر به پایان رسیده و عملیات تعویض مخازن نو با فرسوده در حال حاضر توسط عوامل اجرایی ایستگاه‌های شش گانه سازمان در حال انجام است.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین یادآور شد: در سطح شهر قزوین تعداد ۴۸۰۰ عدد مخزن زباله ۷۷۰ لیتری به منظور جمع آوری مکانیزه پسماند شهری در سطح شهر تعبیه و نصب شده که در راستای پیشگیری از شیوع کرونا به صورت مداوم شستشو و گند زدایی می‌شوند.

وی به لزوم رعایت نکات بهداشتی از سوی شهروندان اشاره کرد و گفت: ساعت خروج زباله از منزل در ساعت ۹ شب تعیین شده و با توجه به شرایط ویژه کنونی و شیوع ویروس کوید ۱۹ خروج زباله بین ساعت ۹ شب الی ۱۱ شب بسیار حائز اهمیت است چرا که عوامل اجرایی در بخش شستشوی مخازن، وقتی قادر خواهند بود مخزن را شستشو و گندزدایی کنند که مخزن بدون زباله باشد.

امینی بیان کرد: ضروری است شهروندان فقط بین ساعت ۲۱ الی ۲۳ زباله‌ها را از منازل خارج کنند و ما را در امر بهداشت و گندزدایی مخازن یاری دهند.