جمع‌آوری زباله‌های کرونایی در کرج با ماشین‌آلات ویژه/ دفن با آهک

پنجشنبه 07 فروردین 1399 ساعت 23:52

 رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج گفت: زباله‌های کرونایی با ماشین آلات ویژه جمع‌آوری می‌شوند.

به گزارش پسماند ایران، احمد خیری با اشاره به شیوع بیماری کرونا و اقدامات پیشگیرانه ای که از سوی سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج انجام شده است، اظهار کرد: آموزش‌های لازم کارکنانی که در فرآیند مدیریت پسماند نقش دارند، ارائه شده است.

وی با بر اینکه نظارت بر کار پیمانکاران حوزه مدیریت پسماند به خوبی انجام می‌شود، گفت: تهیه بسته‌های بهداشتی برای کارگران و پرسنل زیرمجموعه مدیریت پسماند برای انجام عملیات گندزدایی و ضدعفونی مراکز انتقال پسماند، ماشین آلات و ساختمان‌های اداری نیز از جمله مواردی است که با جدیت انجام می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج به اهمیت توجه این سازمان به ناوگان مدیریت پسماندهای مراکز درمانی و بیمارستانی اشاره کرد و گفت: افزایش و تقویت ظرفیت ناوگان قرار داده شد و بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی وزارت بهداشت جمع آوری و حمل این نوع پسماندها با ماشین آلات استاندارد و مجزا انجام می‌شود.

خیری در بخش دیگری تاکید کرد: پسماندهای عفونی و بیمارستانی پس از انتقال به مرکز دفن زباله «حلقه دره» توسط لندفیل اختصاصی که مختص این نوع پسماندها است به صورت ویژه و جداگانه دفن می‌شوند.

جمع آوری پسماندهای عفونی با ماشین آلات ویژه

وی اضافه کرد: جمع آوری این پسماندها از سطح مراکز درمانی و بیمارستانی به صورت روزانه انجام می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج گفت: پسماندهای مختص به بیماران کرونایی به صورت ویژه جمع آوری شده و به مرکز دفن زباله انتقال داده می‌شود.

خیری به اهمیت فرآیند مدیریت پسماندهای عفونی اشاره کرد و گفت: حتی پسماندهای بیمارستان‌های استان که در حوزه شهری کرج قرار ندارند توسط مدیریت پسماند شهرداری کرج انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه جمع آوری پسماندهای عفونی پیش از این نیز توسط ماشین آلات ویژه انجام می شده است، گفت: جلوگیری از ریزش شیرابه در هنگام انتقال یا اعمال کنترل‌های مخصوص در ماشین‌های حمل با سیستم پِرسی رعایت می‌شود و در تکمیل این فرایند پسماندهای عفونی و بیمارستانی پس از مرحله لندفیل در مرکز دفن حلقه دره به همراه آهک دفن می‌شود.

افزایش ۳۰ درصدی تولید زباله در کرج

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج توضیح داد: همزمان با اعمال این موارد، انجام تمامی فعالیت‌های غیرضروری در حوزه مدیریت پسماند از جمله تفکیک زباله از مبدا و یا مواردی مانند فعالیت کارخانه کمپوست، واحدهای بازیافتی زباله و یا حوزه پیرولیز در مرکز دفن حلقه دره به دلیل جلوگیری از گسترش شیوع کرونا ویروس به حالت تعلیق درآمده است.

به گفته خیری حجم زباله در کرج طی اسفندماه افزایش ۳۰ درصدی داشته است به طوری که تولید زباله در اسفندماه ۹۷ هزار و ۵۰۰ تن بوده و این میزان در اسفندماه گذشته به هزار و ۸۰۰ تا دو هزار تن در روز رسیده است.

وی با اشاره به اینکه تولید زباله در کرج در گذشته روزانه ۸۰۰ تن بوده است، گفت: این در حالی است که تولید روزانه زباله انتقالی به مرکز دفن به هزار و ۱۰۰ تن رسیده است.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج گفت: متأسفانه میزان تولید زباله از اسفندماه گذشته تاکنون روند افزایشی دارد.

خیری با اشاره به اینکه کاهش تولید زباله از اهمیت زیادی برخوردار است، گفت: امیدوار بوئدئیم این مهم از سوی مردم جدی گرفته شود.

تلاش پاکبانان برای مقابله با کرونا

وی در بخش دیگری تاکید کرد: پاکبان ها و افراد فعال در سیستم رفت و روب خیابان‌ها و یا نیروهای خدوم شهرداری در مرکز دفن زباله و یا فعال در ایستگاه‌های انتقال زباله در مقابله با کرونا تلاش‌های بی وقفه‌ای انجام می‌دهند این عزیزان در معرض خطر هستند.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج تاکید کرد: ضروری است مسئولان شهری و اهالی رسانه فعالیت‌های کارکنان شهرداری در حوزه خدمات شهری و سازمان مدیریت پسماند را که این روزها فعالیتشان چند برابر شده و از طرفی با کمترین میزان درآمد در خط مقدم مبارزه با کرونا فعالیت می‌کنند را انعکاس دهند زیرا آنها برای تأمین بهداشت عمومی جامعه تلاش می‌کنند.