تعطیلی موقت تمام فعالیت‌های جمع آوری و پردازش پسماند خشک

شنبه 09 فروردین 1399 ساعت 16:26

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان از تعطیلی فعالیت‌های جمع آوری و پردازش پسماندهای خشک به مدت محدود و به منظور قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش پسماند ایران :محمد صادقی اظهار کرد: با توجه به شیوع گسترده بیماری کرونا و تهدیدات ناشی از آن برای سلامت شهروندان و فعالان حوزه مدیریت پسماند و به منظور جلوگیری از انتقال ویروس، به طور موقت فعالیت‌های مربوط به بحث پردازش و جمع آوری متوقف شده است.

وی تصریح کرد: بر این اساس جمع‌آوری پسماند خشک از در منازل، فعالیت در مراکز پردازش پسماند خشک و جداسازی پسماندها در خطوط پردازش در کارخانه تولید کود آلی در حال حاضر به حالت تعلیق درآمده است.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان ادامه داد: موضوع مهم شیوه تسری این ویروس از طریق تماس با سطوح آلوده است و با توجه به اینکه با تماس شهروندان و عوامل جمع آوری و پردازش با این پسماندها امکان انتقال این ویروس افزایش می‌یابد، به منظور حفظ سلامت و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا موقتاً فعالیت‌ها را تعطیل کرده‌ایم.

وی با اشاره به لزوم مشارکت شهروندان در راستای مدیریت اصولی پسماندها در منزل، گفت: شهروندان در طول این مدت که فرآیندهای مدیریت پسماند در سراسر کشور با تغییر مواجه شده و جمع آوری پسماندهای خشک موقتاً متوقف شده است، باید در تولید و مدیریت پسماندها دقت بیشتری بکار بسته و با رعایت اصولی مانند فشرده سازی و کم حجم کردن پسماندها، استفاده مجدد و مواردی از این دست و حتی الامکان مقدار پسماندهای تولیدی را کاهش دهند تا از بار پسماندهای وارد شده به محیط زیست کاسته شود.

صادقی روند فعلی را موقتی و در راستای برنامه‌های تعیین شده برای قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا دانست و افزود: مشارکت شهروندان در اموری مانند جداسازی پسماندها و همکاری با ایستگاه‌های بازیافت ضروری است و این تعطیلی فعالیت تنها در این برهه از زمان و به منظور حفظ سلامت خود شهروندان و عوامل جمع آوری صورت گرفته و با بازگشت شرایط عادی در آینده‌ای نزدیک، تمامی فعالیت‌های جمع آوری و پردازش از سر گرفته می‌شود.