جانمایی نصب زباله سوز چینی در آرادکوه/استقرار کارمندان شهرداری برای تحویل زباله سوز

دوشنبه 29 اردیبهشت 1399 ساعت 10:31

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران از انتخاب محل جانمایی زباله سوز چینی در منطقه آراد کوه خبر داد.

پسماند ایران : زهرا نژادبهرام در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد سرانجام زباله سوزی اهدایی چین، گفت: شهرداری پکن، ۳۰ تن اقلام مختلف پزشکی در مقابله با کرونا به شهرداری تهران در پی اجرای ویدئومپینگ ووهان اهدا کرد.

وی با بیان اینکه در میان کمک‌ها، یک دستگاه زباله سوز بیمارستانی نیز وجود داشت که عنوان کردند این کمک ها متعلق به شهرداری تهران است، افزود: دستگاه زباله سوز طی روزهای آتی از طریق بندر عباس وارد کشور می‌شود و به همین دلیل چند تن از کارمندان سازمان پسماند به بندرعباس سفر کرده تا نسبت به تحویل این زباله سوز اقدام کنند.

نژادبهرام با بیان اینکه جانمایی زباله سوز چینی در آرادکوه انجام شده است، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شهرداری قم نیز در خواست نصب این زباله سوز در قم را داشته، افزود:  متاسفانه شاهد هستیم با فشار نمایندگان استان قم در مجلس، سفیر ایران در چین اعلام کرده که این زباله سوز برای قم است اما مگر می‌شود؟ پس چرا بارنامه به نام شهرداری تهران است؟ و چرا این زباله سوز به همراه لیست کمک‌های شهرداری پکن به تهران بود؟

نژادبهرام با تاکید بر اینکه امیدواریم هرچه سریع‌تر زباله سوز اهدایی چین در مکان اصلی خود یعنی آرادکوه نصب شود، ادامه داد: نگاهی به آمار مبتلایان کرونا نشان می‌دهد که وضعیت قم نسبت به تهران مطلوب‌تر است و این زباله سوز باید در تهران بماند کما اینکه اگر مسئولان قم علاقمند به داشتن زباله سوز هستند می‌توانند درخواست خرید آن را به چین ارائه کنند.