کارخانه بازیافت زباله بروجرد در آستانه بهره‌برداری است

چهارشنبه 31 اردیبهشت 1399 ساعت 14:28

پسماند ایران : شهردار بروجرد با اشاره به اینکه کارخانه بازیافت پسماند این شهر به زودی بهره‌برداری می‌شود، گفت: این کارخانه در مساحت ۲ هکتار احداث شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، رحیم جافری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: عملیات احداث کارخانه بازیافت پسماند شهرداری که از دی ماه سال گذشته در زمینی به مساحت ۲ هکتار شروع شده است، هم اکنون مراحل نهایی خود را سپری می‌کند و در صورت بهره برداری می‌تواند تا ۳۰ درصد از حجم زباله شهرستان را کاهش دهد.

وی افزود: در حال حاضر فاز اول این پروژه پس از آماده سازی «سالن سرپوشیده» با مساحت ۱۵۰۰ متر مربع و نصب «نقاله های تفکیک پسماند»، «دستگاه پرس پسماندهای فلزی»، «دستگاه پرس پسماندهای کاغذی (کارتن)»، «باسکول های دیجیتال»، «قیف تخلیه پسماند» و تکمیل رمپ ورودی ماشین آلات و ساختمان‌های اداری آماده بهره برداری است و در ادامه نیز دستگاه‌های تخصصی‌تری برای بازیافت شیشه و … به آن اضافه خواهند شد.

شهردار بروجرد گفت: این شهرداری در نظر دارد تا در فازهای بعدی، تولید کود کمپوست و مکانیزم شستشوی گرم (برای تفکیک خودکار پسماندها) را نیز در این کارخانه به بهره برداری برساند.