مانور تبلیغاتی با وعده حذف بهای خدمات پسماند در سبزوار

چهارشنبه 07 خرداد 1399 ساعت 07:25

بخشی گفت: وضع قانون مدیریت پسماند در اختیار شورای شهر نبوده وحذف بهای خدمات مدیریت پسماند نیز خارج از حوزه تصمیم‌گیری شورای اسلامی شهر است.

به گزارش پسماند ایران؛ زهرا بخشی، عضو شورای شهر سبزوار در گفت و گو با صبح توس؛ در خصوص جزییات قانون بهای خدمات پسماندها اشاره به موضوع حذف بهای خدمات پسماند در سبزوار تصریح کرد: قانون مدیریت پسماند مصوب ۱۳۸۳ مجلس شورای اسلامی است و جز قوانین فرادست محسوب می‌گردد و شورای شهر اختیار مداخله در قوانین فرادست را ندارد.

بخشی بابیان اینکه ضمن آنکه شهروندان به‌خوبی آگاه‌اند که ماهیت کار شورا تصمیم‌گیری جمعی است و حرکت حول محور “من” در تضاد با ماهیت شوراست ادامه داد:ازاین‌رو هر چه وعده‌های تبلیغاتی انتخاباتی پررنگ‌تر باشد نشان‌دهنده این است که روحیه کار مشارکتی و احترام به تصمیم‌گیری جمعی، در فرد مبلغ در پایین‌ترین سطح است.

وی بابیان اینکه حذف بهای پسماند در سبزوار تنها یکی شوی تبلیغاتی است تأکید کرد:  قانون مدیریت پسماند مصوب سال ۱۳۸۳ مجلس شورای اسلامی است، بنابراین بهای خدمات پسماند جایگاه قانونی دارد.

بخشی تصریح کرد:قبل از سال ۱۳۹۱ بهای خدمات جمع‌آوری و دفن زباله، به همراه عوارض نوسازی در یک فیش لحاظ می‌شده و در سال ۱۳۹۱ با توجه به قانون مصوب ۱۳۸۳ مجلس شورای اسلامی، سازمان پسماند شهرداری سبزوار تشکیل و اقدام به تفکیک بهای خدمات پسماند از عوارض نوسازی.

گفتنی است رئیس شورا ی شهر سبزوار در نطقی وعده حذف بهای خدمات پسماند را داده است.