روزانه بیش‌از ۱۴۰ تن زباله در ایرانشهر تولید می‌شود

چهارشنبه 07 خرداد 1399 ساعت 14:34

 شهردار ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: ایرانشهری‌ها با تولید روزانه بیش‌از ١۴٠ تن زباله در مقایسه با شهرهای دیگر کشور نسبت به جمعیتش رکوردار هستند.

پسماند ایران : نوراحمد درخوش : سرانه تولید زباله هر شهروند ایرانشهری را حدود ۱.۲ کیلوگرم ذکر کرد و افزود: این مقدار سرانه تولید پسماند شهروندان که ٢ برابر سرانه تولید کشور و چهار برابر استاندارد جهانی است ایرانشهر را جزو بالاترین تولیدکنندگان زباله در کشور قرار می‌دهد. 

وی افزود: روزانه به طور میانگین ۱۸۰ تن پسماند وارد سایت دفن ایرانشهر می‌شود که با توجه به مشترک بودن سایت شهرداری ایرانشهر با بمپور، محمدان و دهیاری‌های اطراف شهر از این زباله‌ها مقدار بسیار کمی قابلیت بازیافت دارد. 

شهردار ایرانشهر گفت:تفکیک زباله از مبدا بهترین راه برای کاهش هزینه و زمان بازیافت زباله است موضوعی حائز اهمیت اینکه با وجود آموزش‌ها برای راهنمایی شهروندان با شیوه‌های تفکیک زباله اما  بسیاری از شهروندان با راه‌های درست تفکیک آشنا نیستند. 

وی با اشاره به اینکه کارکنان شهرداری در سه شیفت با ٩ دستگاه شامل پرس زباله، کامیون و ٢ دستگاه لودر برای جمع آوری و دفن زباله و پسماند تلاش می‌کنند اظهارداشت:با این اقدامات ثروت زیادی در دفن زباله زیر خاک می‌رود در حالیکه در صورت بازیافت می‌توان خیلی از کارهای توسعه و عمران شهر را انجام داد که متاسفانه از بین می‌رود.

درخوش بیان کرد: امیدواریم شهروندان آگاه و شریف ایرانشهر با توجه به این نکات و توجه بیشتر به اصلاح الگوی مصرف یاری‌گر شهرداری باشند.

به گزارش ایرنا ایرانشهر از توابع سیستان و بلوچستان در ۳۳۷ کیلومتری زاهدان مرکز این استان و در مسیر ترانزیتی چابهار - میلک واقع شده است.