ابلاغ ۹۱ میلیارد تومان به شهرداری رشت جهت مدیریت پسماند؛ حل مشکل سراوان در اولویت است

جمعه 09 خرداد 1399 ساعت 09:41

فرماندار رشت آموزش مردم برای تفکیک زباله از مبدأ را لازم و ضروری خواند و گفت: حل مشکل سراوان اولویت نخست مسئولان گیلان و رشت است.

به گزارش پسماند ایران به نقل از خبرگزاری تسنیم ، میرشمس مؤمنی‌زاده صبح امروز در جمع خبرنگاران حل مشکل سراوان را اولویت نخست مسئولان گیلان و شهرستان رشت اعلام کرد و ضمن ابراز خرسندی از روند ساخت سایت زباله سراوان اظهار داشت: برای اجرای تفکیک زباله از مبدأ نیازمند همکاری شهرداری‌ها و دهیاران شهرستان رشت هستیم.

فرماندار شهرستان رشت برگزاری نشست‌های متعدد کارگروه پسماند در فرمانداری رشت و پیگیری‌های مستمر در این زمینه را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: نباید حل و فصل معضل 30 ساله و بزرگ زباله سراوان رشت را به تنهایی از شهرداری انتظار داشته باشیم بلکه این کار نیازمند یک مشارکت همگانی و بین دستگاهی است.

مؤمنی‌زاده بحث زباله و پسماند را از جمله چالش‌های زیست محیطی عدیده کشور دانست که باید برای رفع آن به صورت جدی‌تری چاره‌اندیشی شود و تصریح کرد: اگر به این موضوع توجه کافی نداشته باشیم از لحاظ بهداشتی، زیست‌محیطی و سلامت عمومی مشکلات زیادی برای مردم ایجاد می‌شود که بسیار خطرناک است.

بیشتر بخوانیدپیشرفت فیزیکی پروژه تصفیه‌خانه شیرآبه سراوان رشت به 80 درصد رسید
«تعلل پیمانکار» علت تأخیر در احداث «تصفیه‌خانه سراوان رشت» اعلام شد
استاندار گیلان: معضل پسماند «سراوان رشت» با حرف برطرف نمی‌شود
نماینده عالی دولت در شهرستان رشت همکاری تمامی دستگاه‌های ذیربط و کمک آن‌ها به شهرداری رشت برای اتمام ساخت پروژه‌های تصفیه‌خانه و زباله‌سوز سراوان را ضروری و تعیین‌کننده خواند و گفت: در حال حاضر در سطح استان گیلان و حتی کشور حساسیت خوبی در زمینه حل مشکل زباله سراوان ایجاد شده است.

وی با تأکید بر اینکه گلایه‌های مردم سراوان از وضعیت محل سکونت‌شان به حق است و اقدامات لازم برای ساماندهی زباله منطقه باید با سرعت بهتری انجام شود افزود: کارگروه مدیریت پسماند فرمانداری رشت در طول یکسال گذشته با موضوع زباله سراوان بیش از 22 جلسه را برگزار و روند کار را پیگیری کرده است.

فرماندار شهرستان رشت اختصاص 91 میلیارد تومان به شهرداری رشت برای مدیریت پسماند در سال گذشته و حمایت‌های دولت در این زمینه را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: پروژه تصفیه‌خانه سراوان پیشرفت فیزیکی خوبی دارد و شهرداری رشت نیز اقدامات قابل قبولی را در سطح و پیشبرد طرح‌ها منطقه انجام داده است.

مؤمنی‌زاده فعال‌تر شدن پروژه احداث دستگاه زباله‌سوز سراوان رشت را خواستار شد و با اشاره به اینکه شهرداری در این زمینه باید تلاش بیشتری از خود نشان دهد عنوان کرد: بحث تفکیک زباله از مبدأ هدفی است که سعی داریم با کمک شهرداری‌ها و دهیاران شهرستان رشت نسبت به عملی شدن آن اقدام کنیم.