پسماندهای پزشکی بازیافت نمی‌شوند

دوشنبه 12 خرداد 1399 ساعت 15:17

مدیرکل دفتر مدیریت پسماندهای سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت: ماسک و دست‌کش رها شده در معابر می‌تواند بیماری کرونا را به افراد مختلف منتقل کند.

پسماند ایران : برنامه «روزنه» با موضوع بازیافت زباله‌های ناشی از ویروس کرونا، در ارتباط تلفنی با دکتر حسن پسندیده (مدیرکل دفتر مدیریت پسماندهای سازمان حفاظت محیط زیست) از شبکه رادیویی گفت و گو روی آنتن رفت.

پسندیده در مصاحبه با برنامه «روزنه» گفت: در فرآیند مقابله با شیوع ویروس کرونا بخشی از فعالان کم‌تر دیده می‌شوند که از جمله آن‌ها می‌توان به افراد فعال در حوزه سالم‌سازی و پاک‌سازی شهرها اشاره کرد.

وی با بیان این که مدیریت پاکبان‌ها در حیطه عمل شهرداری‌ها است، اظهار داشت: ما به عنوان سازمان متولی در حوزه پسماند نسبت به وضعیت پاکبان‌ها بی‌تفاوت نیستیم.

مدیرکل دفتر مدیریت پسماندهای سازمان حفاظت محیط زیست اضافه کرد: ما در راستای ارتقای آگاهی و افزایش مشارکت عمومی در پاک‌سازی شهرها اقدامات متعددی را انجام داده‌ایم و به طور مستمر با مردم در ارتباط هستیم.

وی ادامه داد: ماسک و دست‌کش استفاده شده، نباید پس از مصرف در معابر رها شوند.

پسندیده تاکید داشت: ماسک و دست‌کش رها شده در معابر می‌تواند بیماری کرونا را به افراد مختلف منتقل کند.

وی با اشاره به این که هر شهروند نسبت به پاکسازی معابر شهری وظیفه اجتماعی دارد، اظهار داشت: خوشبختانه امروزه شهروندان بسیاری به تمیزسازی محیط توجه می‌کنند و برخی اوقات تعداد معدودی از افراد به این موضوع توجه نمی‌کنند.

مدیرکل دفتر مدیریت پسماندهای سازمان حفاظت محیط زیست اذعان داشت: پسماند‌های پزشکی – اقلامی مانند ماسک و دست‌کش و مصارف بیمارستانی – بازیافت نمی‌شوند.

وی ادامه داد: پسماندهای پزشکی پس از جمع‌آوری، مورد بی‌خطرسازی قرار می‌گیرند و با استفاده از روش‌های استاندارد دفن و معدوم می‌شوند.