سهم شهروندان از تحویل الکترونیکی زباله خشک ۳۵ درصد است

سه شنبه 13 خرداد 1399 ساعت 12:31

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد گفت: با اجرای سراسری تحویل زباله خشک در مشهد، سهم شهروندان به استناد مصوبه شورا ۳۵ درصد محاسبه می‌شود.

به گزارش پسماند ایران به نقل از شهرآرانیوز، بتول گندمی افزود: این مصوبه یک مصوبه ماندگار در شورای پنجم خواهد بود که بر اساس آن همه شهروندان می‌توانند از طریق درگاه الکترونیک، زباله خشک خود را تحویل دهند.

این عضو شورای اسلامی شهر مشهد اضافه کرد: بر این اساس شهروندان از طریق اپلیکیشن شهر من درخواست تحویل زباله خشک را ثبت می‌کنند و در قبال تحویل زباله خشک می‌توانند کارت شارژ بگیرند یا شارژ الیت دریافت کنند.

گندمی با بیان اینکه در این مصوبه ۵۰ درصد سهم بخش خصوصی، ۳۵ درصد سهم شهروندان و ۱۵ درصد سهم شهرداری است، افزود: برای ۶ ماه اول از سهم شهرداری ۵ درصد کم کرده‌ایم و به سهم بخش خصوصی افزوده‌ایم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد گفت: این طرح در گذشته در ۲ ناحیه از منطقه ۹ مشهد به‌صورت پایلوت و به‌مدت ٨ ماه اجرا شده است و، چون در منطقه پایلوت نتیجه مثبت به همراه داشته است، با مصوبه شورا در نودوسومین صحن علنی قرار شد این کار در کل شهر اجرا شود.