سامانه هوشمند جمع آوری پسماند خشک در کرج راه اندازی شد

دوشنبه 19 خرداد 1399 ساعت 10:52

رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج اعلام کرد که برای ساماندهی و بازیافت مناسب پسماندهای خشک ، سامانه هوشمند در این شهر راه اندازی شده است.

پسماند ایران ، احمد خیری روز دوشنبه به ایرنا گفت: شهروندان می توانند با ارسال عدد چهار  به شماره سامانه پیامکی ۱۰۰۰۹۸۹۳ لینک دانلود اپلیکیشن "به روب" را دریافت کنند.

وی با اشاره به دستور ستاد مقابله با کرونا خصوص تعلیق کلیه فعالیت ها در حوزه تفکیک از مبداء پسماندهای خشک به جهت پرخطر بودن این فعالیت ها افزود: در پی این دستورالعمل سازمان متبوع و طی ابلاغیه ای کلیه فعالیت های پیمانکار این حوزه را از ابتدای اسفند سال گذشته تا ۱۰ خرداد سال ماه جاری  تعلیق و از فعالیت عوامل آن در سطح شهرجلوگیری کرد.

 وی ادامه داد: در پی آن ابلاغیه و با اطلاع رسانی  قبلی فعالیت سامانه هوشمند جمع آوری پسماند خشک با نام"به روب" به صورت گسترده و وسیعی فعالیت خود را آغاز کرده که شهروندان می توانند با ارسال عدد چهاربه شماره سامانه پیامکی ۱۰۰۰۹۸۹۳ لینک دانلود اپلیکیشن "به روب" را دریافت کنند.

این مسوول در خصوص نوع تعامل این سامانه با شهروندان گفت: با توجه به استقرار کلیه عوامل و همکاران مرتط با موضوع در سطح شهر، به محض اعلام شهروندان در سامانه جهت تحویل پسماند خشک، عوامل سازمان در ساعات و آدرس تعیین شده توسط شهروندان بلافاصله اعزام خواهند شد و ضمن تحویل پسماند، مبلغ متناسب با میزان آن در کیف پول الکترونیکی هر شهروند واریز خواهد شد.

وی  گفت :  چهار هزار مخزن ذخیره سازی پسماند خشک با حمایت شهردار و شورای اسلامی شهر کرج در نقاط مختلف شهر اعم از ادارات دستگاه های اجرایی، مراکز و معابر پرتردد شهری و غیره پیش بینی شده است .

روزانه حدود ۹۰۰ تن پسماند در البرز جمع آوری می شود که بخشی از آن خشک و قابل بازیافت است.