آماری از پسماندهای ارزشمند و غیر ارزشمند در دسترس نیست

دوشنبه 26 خرداد 1399 ساعت 18:02

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران گفت: تا امروز هیچ اطلاعاتی از حجم پسماند ارزشمند و غیر ارزشمند در تهران در دسترس نیست و اجرای طرح کاپ می‌تواند نقش مهمی در مدیریت یکپارچه پسماند داشته باشد.

 به گزارش پسماند ایران به نقل از خبرگزاری آنا، محمد فرجود در آيين رونمايی از سامانه صورت وضعيت الكترونيكی، اپليكيشن جمع‌آوری پسماند خشک و آغاز اجرای طرح كاپ که امروز در محل شهرداری تهران برگزار شد، اظهار کرد: تا امروز هیچ اطلاعاتی از حجم پسماند ارزشمند و غیر ارزشمند در تهران در دسترس نیست و اجرای طرح کاپ می‌تواند نقش مهمی در مدیریت یکپارچه پسماند داشته باشد.

وی با اشاره به این مطلب که موضوع مشارکت شهروندی، زندگی سالم و افزایش کیفیت زندگی از مهمترین شاخص‌های برنامه تهران هوشمند است و این موضوع در طرح کاهش پسماند (کاپ) می‌تواند به موفقیت آن منجر شود، گفت: تفکیک از مبدأ پسماند و کاهش دفن آن در همه اسناد بالادستی مورد اشاره قرار گرفته است که در این میان تشویق بخش خصوصی در قالب ارائه اپلیکیشن‌ها در این حوزه می‌تواند به اجرای طرح‌های هوشمندسازی کمک کند.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران اذعان کرد: با اجرای طرح کاپ کلیه داده‌ها از فعالیت خودروهای جمع‌آوری زباله گرفته تا فعالیت افراد از مبداء تا محل تحویل پسماند تجمیع و رصد خواهد شد.