اجرای طرح کاهش پسماند باعث آزادسازی ۳۰ هزار متر زمین می‌شود

دوشنبه 26 خرداد 1399 ساعت 16:40

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: اجرای طرح کاهش پسماند باعث شد تا آزادسازی ۳۰هزار متر زمین صورت بگیرد.

به گزارش پسماند ایران، صدرالدین علیپور در آیین آغاز اجرای طرح کاهش پسماند که پیش از ظهر امروز در محل شهرداری تهران برگزار شد، اظهار کرد: این طرح بر اساس الگوهای جهانی با هدف دفن کمتر پسماند آغاز شده است.

وی با بیان این‌که فرم ذخیره سازی مخازن، جمع آوری ۲۴ ساعته زباله مشکلاتی را در بحث رفت و روب و شیرابه ایجاد می‌کند، گفت: مشکلات حوزه پسماند ناشی از متصل نبودن چرخه فعالیت مدیریت آن در مناطق، ایستگاه‌های میانی و در نهایت دفع و دفن است که یکپارچه کردن این چرخه از مهمترین اهداف طرح کاهش پسماند است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در ادامه تغییر فرمت مخازن در مناطق، تفکیک حداکثری شیرابه در ایستگاه‌های میانی، رفت و روب و تمیزی شهر، فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی، صورت وضعیت الکترونیک و فشرده‌سازی زباله‌ها در آراد کوه را مهمترین محورهای طرح کاهش پسماند برشمرد.

علیپور با اشاره به مشکلات موجود در ایستگاه‌های میانی به‌دلیل مشکل شیرابه و اشغال زمین با کارایی‌های کم عنوان کرد: در این خصوص ما به سراغ MRF رفته که بدین ترتیب زمان تفکیک حداکثری شیرابه و تصفیه آن در متراژ پایین انجام شده و حدود ۳۰ هزار متر زمین را در ۱۱ نقطه تهران آزاد خواهد شد.

وی در پایان گفت: با اجرای کامل این طرح علاوه بر هوشمند سازی مدیریت پسماند در تهران خواهیم توانست تا میزان دفن زباله را تا حد امکان به حداقل برسانیم.