آغاز تفکیک پسماند با پروتکل‌های سختگیرانه بهداشتی

شنبه 31 خرداد 1399 ساعت 19:03

علیپور با اشاره به هزینه‌های مالی و محیط زیستی دفن پسماند و عدم تفکیک زباله‌ها در تهران درپی شیوع کرونا گفت: تفکیک پسماند را با پروتکل‌های سختگیرانه بهداشتی آغاز کردیم.

به گزارش پسماند ایران؛ گروهی از مدافعان سلامت در نظام پرستاری استان تهران از بخش‌های مختلف مجتمع پردازش و دفع پسماند آرادکوه بازدید کردند و در جریان روند کاری سازمان پسماند و هزاران کارگر و پاکبانی که در آن مجموعه ۱۴۰۰ هکتاری فعالیت می‌کنند، قرار گرفتند.

پرستاران بیمارستان‌های دولتی و خصوصی استان تهران در این برنامه چهار ساعته از محل دفن زباله‌های بیمارستانی، سایت تفکیک و پردازش پسماند، مجتمع زباله‌سوز، واحد تصفیه شیرابه و سایت هوادهی بازدید کردند.

در این بازدید، فرشید الازمنی معاون اجرایی سازمان نظام پرستاری استان تهران و سایر حاضرین که همگی در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا نقش تاثیرگذار و قابل توجهی داشتند، خاطرات‌ و اطلاعاتشان در مورد اقدامات نظام پرستاری در مقابله با ویروس کرونا، تعداد پرستاران مبتلا و پرستاران شهید را مطرح و از تلاش پاکبانان در شرایط دشوار آرادکوه که در شرایط شیوع ویروس کرونا این دشواری چندین برابر شده بود، تقدیر کردند.


در ادامه، صدرالدین علیپور مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران نیز ضمن تقدیر از اقدامات موثر مدافعان سلامت در تمامی شرایط به ویژه همزمان با شیوع ویروس کرونا گفت: قطعاً رشادت‌های پرستاران بر کسی پوشیده نیست و همه مردم قدردان زحمات مدافعان سلامت هستند.


وی افزود: چند ماه از شیوع ویروس کرونا در کشور می‌گذرد و همه عزیزان در نظام سلامت کشور در کنار مردم بوده و هستند و زحمات و مجاهدت‌های کادر درمانی هرگز فراموش نخواهد شد.

علیپور یادآور شد: سازمان مدیریت پسماند از اوایل اسفندماه و در پی همه‌گیری ویروس کرونا به منظور شکستن زنجیره ابتلا، عملیات تفکیک را به صورت داوطلبانه به مدت سه ماه تعطیل کرد.

وی افزود: عدم تفکیک پسماند در آرادکوه تا اواخر اردیبهشت ماه ادامه یافت، اما با توجه به مضرات دفن بی‌رویه زباله از جمله تولید شیرابه فراوان و تجمیع گازهای گلخانه‌ای که به لحاظ زیست محیطی برای منابع خاک و آب چالش اساسی است و هزینه‌های بالای دفن برای شهرداری تهران، با مجوز ستاد مدیریت مقابله با کرونا تصمیم گرفتیم تفکیک پسماند را با پروتکل‌های سختگیرانه بهداشتی آغاز کنیم.

بر اساس گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان مدیریت پسماند، در پایان این بازدید مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند با یکی از پرستارانی که به طور مداوم سه ماه در راستای مقابله با ویروس کرونا به یاری همشهریان‌مان شتافت و متاسفانه به تازگی به این ویروس مبتلا شده است، ارتباط تصویری برقرار کرد و ضمن تقدیر و تشکر از این عزیز، برای وی آرزوی سلامتی و بهبودی کرد.