تهیه طرح فاز یک تجهیز و توسعه بوستان بازیافت در قم

شنبه 31 خرداد 1399 ساعت 22:10

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم گفت: طرح فاز یک تجهیز و توسعه بوستان بازیافت در قم با همکاری سازمان زیباسازی شهرداری قم انجام شده و به زودی فاز دوم این پروژه در مرحله اجرا آغاز خواهد شد.

به گزارش پسماند ایران به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید عبدالله میرابراهیمی با اشاره به توسعه و تجهیز بوستان بازیافت، اظهار داشت: سازمان مدیریت پسماند به منظور ارتقاء فرهنگ باز مصرف در بین شهروندان و آموزش کودکان در زمینه تفکیک و استفاده مجدد از پسماند اقدام به تهیه طرح توجیهی بوستان بازیافت قم کرده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم خاطرنشان کرد: این طرح دارای بخش‌های مجموعه بازی کودکان، المان‌هایی از مواد بازیافتی و… بوده که با هدف آموزش شهروندان، در فضای بوستان فدک تهیه شده است.

میرابراهیمی یادآور شد: بوستان بازیافت به منظور آشنایی هر چه بیشتر شهروندان با مفاهیم علمی و کاربردی بازیافت در نظر گرفته شد تا بیش از پیش به استفاده بهینه از پسماندها توجه کرده و این فرهنگ در جامعه به شکل مناسبی نهادینه شود.

وی با بیان اینکه در این بوستان تندیس‌های حیوانات با پسماندهای دورریختنی ساخته‌شده است، گفت: ابتکار در احداث بوستان بازیافت، استفاده از لوازم قابل احیا و بازیافتی بوده که در طراحی و ساخت آن استفاده شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم به ساخت نیمکت‌ها و حتی گلدان‌ها در گوشه و کنار این بوستان اشاره کرد که از لاستیک‌های فرسوده انواع خودروها استفاده شده است.