کرونا تعداد زباله‌دزدها را در بجنورد افزایش داد

یکشنبه 01 تیر 1399 ساعت 14:33

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بجنورد گفت: شیوع ویروس کرونا و تعطیلی بسیاری از کسب و کارها باعث افزایش زباله‌دزدی در مرکزاستان خراسان شمالی شده است.

روح الله عظیمی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: هم‌اینک حدود ۲۰۰ زباله‌گرد در این شهر با استفاده از خودرو و یا سه‌چرخ اقدام به جمع آوری زباله از سطح شهر می کنند اما شرایط پیش آمده پس از شیوع کرونا و تعطیلی برخی کسب و کارها، باعث روی آوردن شماری زیادی افراد به زباله دزدی در سطح شهر شده است.

وی با اشاره به فعالیت حدود ۶۰ زباله دزد در ایام شیوع کرونا در شهر، خاطرنشان کرد: متاسفانه تعدادی از این زباله دزدان را زنان تشکیل می دهند که می تواند تبعات منفی بالایی را به همراه داشته باشد.

وی یادآور شد: این در حالی است که تا امروز زباله گرد زن نداشتیم و تقریبا تمامی آنها از قشر مردان بودند.

 مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بجنورد با اشاره به سخت گیری در برداشت زباله توسط زباله گردها،اظهار داشت: با این وجود زباله دزدها به دلیل عدم آشنایی به اصول زباله برداری و شرایط و ضوابط موجود متاسفانه باعث ایجاد آلودگی می شوند ضمن اینکه سلامت خود را نیز به خطر می اندازند.

وی با بیان اینکه حل این مساله شدنی نیست، خاطرنشان کرد: تنها راهکار موجود در این است که با کمک به تامین معیشت آنها از سوی سازمان های حمایتی اجازه ندهیم به زباله ها دست بزنند.

عظیمی افزود: در این ایام که شیوع کرونا جان همه افراد را تهدید می کند این افراد از روی اجبار و ناتوانی اقدام به جمع آوری زباله می کنند ولی اگر نهادهای حمایتی از قبیل کمیته امداد و بهزیستی این افراد را زیر چتر حمایتی خود ببرند تا حدودی از مشکلات آنها کاسته می شود.

وی یادآور شد: پیش از این اطلاعات عمده زباله گردهای این شهر گردآوری و برنامه لازم برای مقابله و برخورد با آنها تدوین شد ولی باید راهکاری اساسی برای این زباله دزدها تدبیر شود.