جمع‌آوری انبارهای غیرمجاز ضایعات از محلات قدیمی سمنان/بافت فرسوده انبار ضایعات نیست

دوشنبه 02 تیر 1399 ساعت 12:55

 مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان از تخلیه ،ساماندهی،جمع آوری و پاکسازی ضایعات و پسماندهای خشک از خانه‌های مخروبه حکیم الهی و محوطه اطراف امامزاده زکریا خبر داد.

پسماند ایران : حمیدرضا پیوندی دوم تیرماه در تشریح این خبر اظهار کرد: با توجه به اوامر گشت و نیروی اجرائی از سوی ستاد ساماندهی پسماندهای خشک شهر سمنان، گزارشی در خصوص انبارهای غیرمجاز ضایعات ارائه شد که پس از بازدید و فعالیت سه نیروی کارگر و یک دستگاه نیسان دو سرویس دپو پسماند خشک جمع آوری و به انبار مجاز منتقل شدند .

وی علت تعطیلی این انبارها را نداشتن مجوزهای قانونی، نگهداری و فروش پسماند خشک شهری به‌صورت غیرمجاز در محدوده بافت‌های فرسوده‌، پذیرش معتادان پرخطر و بروز مشکلات بهداشتی در محلات وسطح شهر عنوان کرد.

 پیوندی با اشاره به اهمیت تفکیک زباله از مبداء تصریح کرد: یکی از فواید تفکیک زباله از مبداء پیشگیری از فعالیت غیربهداشتی زباله گردها در سطل زباله‌های سطح شهر و مدیریت صحیح پسماند است که سازمان مدیریت پسماند به موجب جلب رضایت شهروندان اقدام به راه اندازی وب سایت و نرم افزار سیوا کرده است و شهروندان با مراجعه به سایت www.siva.semnan.ir و ثبت نام در آن می‌توانند پسماند خشک خود را از درب منزل یا محل کار تحویل مامور بازیافت داده و وجه نقد یا اقلام مصرفی خود را دریافت کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان خاطرنشان کرد: شهروندان سمنانی می‌توانند به عنوان همیار طبیعت و سفیر بازیافت در صورت مشاهده تخلف و فعالیت انبارهای غیرمجاز طی تماس با سامانه ۱۳۷ یا شماره ۳۳۳۷۴۶۰۰ داخلی ۲۵ مراتب را مطلع تا در اسرع وقت برخورد قانونی صورت گیرد.