کاهش زاد و ولد موش‌ها با مدیریت تولید و انتقال پسماند

پنجشنبه 05 تیر 1399 ساعت 12:19

صدر اعظم نوری گفت: به علت شکل تولید پسماند و انتقال آن شاهد شکل گیری کلونی‌های موش در اطراف سطل‌های زباله هستیم.

پسماند ایران : زهرا صدر اعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به این سوال که چرا وضعیت شهر تهران از باب مبارزه با موش‌ها مناسب نیست و در بسیاری از معابر پایتخت شاهد کلونی های موش هستیم، گفت: موضوع مبارزه با حیوانات شهری و جوندگان به عهده شهرداری است، اما باید به این نکته تأکید کرد که حذف کامل حیوانی مانند موش امکان پذیر نیست.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر تهران افزود: شرکت ساماندهی مشاغل از سوی شهرداری تهران مسئول جمع آوری و مبارزه با حیوانات است که با به کارگیری پیمانکاران در این مسیر اقدام می‌کنند.

صدر اعظم نوری ادامه داد: موضوع موش مسئله‌ای نیست که بتوان آن را از چرخه حیات حذف کرد و مدیریت شهری باید با کنترل زاد و ولد آن‌ها سیاستی را اتخاذ کند که جمعیت آن کنترل شود.

او با تأکید بر اینکه اگر غذا نباشد زاد و ولد موش‌ها کاهش پیدا می‌کند، گفت: اگر به این نکته توجه کنید بسیاری از کلونی‌های موش در اطراف سطل‌های زباله است و علت آن را این گونه می‌توان بیان کرد که شکل جابه جایی و تولید پسماند ما به گونه‌ای است که در اطراف سطل‌های زباله برای موش‌ها غذای فراوانی وجود دارد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که آیا شورای شهر تهران به عنوان بازوی نظارتی از عملکرد شهرداری راضی است یا خیر؟ گفت: در حال حاضر نمی‌توان عملکرد شهرداری در مبارزه با موش را ارزیابی کرد، اما ما در شورای شهر تهران شاهد تلاش‌ها برای کنترل جمعیت حیوانات موذی مانند موش هستیم.