طرح تفکیک زباله از مبدا در سقز آغاز شد

جمعه 20 تیر 1399 ساعت 20:53

پسماند ایران : سرپرست شهرداری سقز گفت: طرح تفکیک زباله‌های تر و خشک از مبدا با هدف تسریع در بازیافت آن و کاهش زباله تولیدی در این شهرستان آغاز شد.

پسماند ایران : وریا نعمانی اظهار داشت: شهرداری در راستای حفظ محیط زیست، مقابله با زباله گردی و انتشار بیماری‌های واگیردار از جمله کرونا، کاهش تولید زباله و ایجاد اشتغال پایدار برای جمعی از جوانان، طرح تفکیک زباله از مبدا را آغاز کرده است.

وی هدف از این طرح را اقدام اساسی در کاهش زباله‌های تولیدی، صرفه اقتصادی و تسریع در بازیافت آن دانست و افزود: از شهروندان در خواست می‌کنیم جهت اجرای این طرح با شماره تلفن ۱۸۱۷ و در ساعات ۹ تا ۱۲:۳۰ و ۱۵ تا ۱۷ تماس بگیرند.

نعمانی با اشاره به اینکه امید است این طرح بار دیگر متوقف نشود، اضافه کرد: طرح تفکیک بازیافت زباله تر و خشک مدتی در این شهر متوقف شده بود ولی از دیروز مجددا از سرگرفته شد.

سرپرست شهرداری سقز یادآور شد: روزانه ۱۷۰ تُن زباله از سطح این شهر جمع‌آوری و با رعایت موارد بهداشتی و زیست محیطی به سایت دفن زباله در روستای تاوه قران انتقال داده ودفن می‌شود.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.