مردم ارومیه روزانه نیم میلیون کیسه پلاستیکی دور می‌ریزند

شنبه 21 تیر 1399 ساعت 16:55

رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه با اشاره به فرارسیدن روز جهانی پلاستیک و ضرورت کاهش مصرف این ماده دیربازیافت گفت: روزانه ۵۰۰ هزار کیسه پلاستیکی تولید شده توسط خانواده‌های ارومیه به محل دفن زباله (سایت نازلو) ارسال می‌شود.

پسماند ایران : احد یوسفی افزود: کیسه‌های پلاستیکی حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ سال در طبیعت ماندگار است و به راحتی تجزیه نمی‌شود که با توجه به این امر، خطرهای زیست محیطی فراوانی برای طبیعت دارند.

وی اضافه کرد: از مهم‌ترین راه‌های کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی، فرهنگسازی و آگاه کردن شهروندان از خطرات استفاده از این کیسه‌هاست.

رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه بیان کرد: امروز، همه خانواده‌ها کم و بیش از خطرات پلاستیک آگاه هستند ولی در این برهه نیازمند آن هستیم که امر فرهنگ‌سازی کاهش زباله‌های پلاستیکی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

یوسفی ادامه داد: کیسه‌های پارچه‌ای جایگزین مناسبی برای کیسه‌های پلاستیکی است که خانواده‌های ارومیه به هنگام خرید می‌توانند از این کیسه‌ها استفاده کنند.

وی اظهار کرد: برای ترویج فرهنگ‌ استفاده‌نکردن از پلاستیک، اقدام به توزیع کیسه‌های پارچه‌ای در غرفه‌های تحویل پسماند خشک کرده ایم و همچنین کیسه‌های پارچه‌ای را در اختیار فرهنگ‌سراها و دفاتر تسهیل‌گری قرار داده ایم تا در این اقدام فرهنگی سازمان را یاری کنند.

ارومیه بیش از ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و روزانه هر خانواده بیش از نیم کیلوگرم زباله تولید می کند که کمتر از یک درصد آن، تفکیک شده است.