کارکنان بخش عفونی آرادکوه چهره‌های مردمی دوران کرونا هستند

سه شنبه 07 مرداد 1399 ساعت 21:32

شهردار تهران چهره مردمی روزهای کرونایی را پاکبانهای شهرداری که زباله‌های عفونی را از سطح شهر جمع‌آوری می‌کردند و فعالان بخش عفونی آرادکوه معرفی کرد.

به گزارش پسماند ایران، پیروز حناچی شهردار تهران که مهمان برنامه «فرمول یک» ویژه معرفی چهره‌های مردمی با اجرای سید علی ضیا بود، در ابتدا گفت: ما مردم شریفی داریم که در سخت‌ترین شرایط بارها و بارها نشان داده‌اند که اگر صداقت ببینند پاسخ درخور می‌دهند. فکر می‌کنم وظیفه همه ما این است که آن کاری که در این شرایط سخت تحریم‌های ظالمانه و شرایط اقتصادی نامناسب از دستمان بر می‌آید برای همدیگر بکنیم.
وی افزود: کرونا که آمد ما عملاً از دوم اسفند شاید بعد از وزارت بهداشت دومین سازمان درگیر در موضوع کرونا بودیم، از نظر مأموریت‌ها، وسعت و فضایی که در خدمات شهری در آن درگیر بودیم. همه حوزه‌های خدمات شهری در این مسئله درگیر شدند. آتش نشانی، مترو، بهشت زهرا و همه درگیر شدند و حتی فضای سبز هم در این زمینه بسیار درگیر بود. آمار نسبتاً بالایی ابتلاء در بخش اداری در دوره اول داشتیم که به دلیل مواجهه مستقیم با مردم بود که زود کنترل شد.

شهردار تهران یادآور شد: یکی از مواردی که با آن مواجه شدیم زباله‌های عفونی بود که تا قبل از شرایط کرونا به این شدت نبودند. اولین دستگاهی که پیشنهاد داد در فضاهای عمومی ماسک اجباری شود شهرداری تهران بود. پیشنهاد ما در ستاد ملی کرونا بود و شرایط آن را هم فراهم کردیم. در همه ایستگاه‌ها ماسک به قیمت قابل قبول عرضه می‌شود. در صورتی که در ابتدا این‌طور نبود. در ستاد کرونا گفتیم اگر می‌خواهید فاصله اجتماعی رعایت شود ظرفیت فعلی ناوگان باید سه برابر شود و ما چنین امکانی نداریم. گفتیم روش‌های دیگر هم هست. وزیر بهداشت هم از این پیشنهاد استقبال کرد. اوایل به شکل اجبار نبود. به صورت الزام بود. رفته رفته به سمت اجبار رفت. همه دنیا همین قاعده را در پیش گرفتند که تأثیر زیادی هم در کنترل ابتلاء دارد.

اخبار مشابه