جمع‌آوری پسماند فضای سبز مناطق هشت‌گانه/ همکاری با سازمان مدیریت پسماند جهت تولید کمپوست

چهارشنبه 08 مرداد 1399 ساعت 19:18

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: تمام پسماند فضای سبز مناطق هشت‌گانه جمع‌آوری‌شده و شاخه‌های خشک و درختان از چرخه تولید کمپوست خارج‌شده و برای استفاده در صنایع چوب و زغال فرستاده می‌شود.

به گزارش «پسماند ایران» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، پیام جوادیان با اشاره به همکاری سازمان پارک‌ها با سازمان مدیریت پسماند جهت تولید کود کمپوست، گفت: بازیافت پسماند شهری و فضای سبز به‌عنوان یکی از عوامل افزایش بهره‌وری و حفظ منابع در دستور کار قرارگرفته و امروز شاهد تولید کمپوست باکیفیت در شهر قم هستیم.

وی ادامه داد: پسماند فضای سبز شهری از جمله زائدات چمن‌زنی، هرس درختان، جمع‌آوری باغچه‌های گل‌های فصلی، درختان خشک و یا خطرآفرین ازجمله مواردی است که جهت بازیافت در سطح شهر جمع‌آوری می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم ٧٠ درصد پسماند فضای سبز شهری را قابل بازیافت خواند و خاطرنشان کرد: تمام پسماند فضای سبز مناطق هشتگانه جمع‌آوری‌شده و شاخه‌های خشک و درختان از چرخه تولید کمپوست خارج‌شده و برای استفاده در صنایع چوب و زغال فرستاده می‌شود.

جوادیان بازگشت گلدان‌های پلاستیکی جهت استفاده دوباره در گلخانه‌ها را یکی از راه‌های حفظ منابع و کنترل هزینه دانست و بیان کرد: از گلدان‌ها چندین مرتبه در انتقال و تولید گل‌ها استفاده ‌شده و در صورت شکستگی برای بازیافت فرستاده می‌شود.

وی همکاری سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم را در تولید کمپوست قابل ‌تقدیر خواند و ابراز کرد: کمپوست تولیدشده با کود دامی ترکیب‌شده و برای اصلاح خاک و افزایش بهره‌وری در فضای سبز جنگلی و کمربند سبز مورداستفاده قرار می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم ادامه داد: تمام اقدامات لازم کارشناسی ازجمله کنترل زیستی و بیولوژیک و آزمایش‌ها بهداشتی و کنترل بیماری به‌صورت کامل انجام ‌شده و کمپوس تولید شده با بالاترین کیفیت تولید می‌شود.

جوادیان با درخواست از مردم برای تفکیک زباله از مبدأ، خاطرنشان کرد: با همکاری شهروندان و تفکیک زباله از مبدأ می‌توانیم زائدات غیرقابل استفاده را از همان ابتدا جدا کرده و مراحل تولید کمپوست با سرعت و کیفیت بالاتری انجام شود و شاهد کاهش هزینه‌ها در این حوزه باشیم.