جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب  به‌صورت زنده‌گیر انجام می‌شود

شنبه 11 مرداد 1399 ساعت 15:25

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک گفت: ۴۲۰ سگ بلاصاحب بهار امسال در این شهر جمع‌آوری و پناهگاه حیات حیوانات در این سازمان تحویل شده است.

به گزارش پسماند ایران، حمیدرضا قناتی افزود: بر اساس بند ۱۵ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، جمع‌آوری حیوانات مزاحم و بلاصاحب در سطح شهر باید از سوی شهرداری‌ها صورت پذیرد و این سازمان به‌عنوان برنامه‌ریز و مجری این امر، مسئولیت جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب را بر اساس دستورالعمل ابلاغی از سوی کمیته کشوری مبارزه با حیوانات ناقل بیماری برعهده دارد.

وی بیان کرد: سازمان مدیریت پسماند از ابتدای سال ۹۳ و بر اساس دستورالعمل کشوری مبارزه با حیوانات ناقل بیماری به انسان و نیز به‌منظور حفظ حیات این حیوانات، نخستین پناهگاه نگهداری، عقیم‌سازی و واکسیناسیون در استان مرکزی در فضایی مناسب با امکانات مختلف از جمله استخر، سایه‌بان و حضور دامپزشک ایجاد کرده  است.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک ادامه داد: نگهداری و واکسیناسیون این حیوانات به موسسه حامی حیوانات واگذار شده و تاکنون عملکرد مطلوبی داشته‌اند.

قناتی بیان کرد:جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب با استفاده از نیروهای آموزش دیده به‌صورت زنده‌گیر انجام می‌شود و به پناهگاه حیات منتقل می‌شوند تا فرآیند واکسیناسیون، غربالگری و عقیم‌سازی بر روی آن‌ها صورت گیرد.